Palle_Z; sa:Man undrar verkligen. Tacka vet jag dykning, där sker det aldrig några olyckor på grund av slarv/oerfarenhet.
-Palle
Att det finns puckade dykare gör väl inte de puckade skridskoåkarna bättre eller?
Palle_Z; sa:Man undrar verkligen. Tacka vet jag dykning, där sker det aldrig några olyckor på grund av slarv/oerfarenhet.
-Palle
tvingjohan; sa:Vad det gäller kostnaden så finns det väl ingen anledning att hacka på skridskoåkningen så länge som nästan alla idrottsarrangemang får bevakning av skattemedel, så fort det är fotbollsmatch så kryllar det ju av poliser och det är inte jag intresserad av att betala för, men jag går inte in på fotbollsforum och gnäller för det.
-PaTRiC-; sa:Att det finns puckade dykare gör väl inte de puckade skridskoåkarna bättre eller?
Palle_Z; sa:-PaTRiC-; sa:Att det finns puckade dykare gör väl inte de puckade skridskoåkarna bättre eller?
Fast på något sätt tycker jag det, det är uppenbarligen inte enbart skridskoåkare som hamnar i situationer dom inte kan klara ut. En isflaksincident varannan säsong kan för övrigt nog inte anses som kollektiv psykos bland skridskoåkare.
-Palle
-PaTRiC-; sa:Palle_Z; sa:-PaTRiC-; sa:Att det finns puckade dykare gör väl inte de puckade skridskoåkarna bättre eller?
Fast på något sätt tycker jag det, det är uppenbarligen inte enbart skridskoåkare som hamnar i situationer dom inte kan klara ut. En isflaksincident varannan säsong kan för övrigt nog inte anses som kollektiv psykos bland skridskoåkare.
-Palle
en isflak varannan säsong.. det e väl andra eller tredje olyckan med gruppåkningar? att enskilda ger sig ut på dåraktigheter säger jag inget om, det finns tokfransar i alla sporter/frilufsaktiviteter, men jag tror nog skridskoåkningen slår rekord i "organiserade" olyckor.. men visst, se inte problemet, stoppa huvet i sanden (snön)..
-PaTRiC-; sa:en isflak varannan säsong.. det e väl andra eller tredje olyckan med gruppåkningar?
-PaTRiC-; sa:men jag tror nog skridskoåkningen slår rekord i "organiserade" olyckor.. men visst, se inte problemet, stoppa huvet i sanden (snön)..
Palle_Z; sa:En olycka med ett dödsfall på grund av drunkning i "organiserad" skridskoåkning på 100 år. Hur många drunkningsfall i "organiserad" dykning?
-Palle
-Palle
bananmannen; sa:Är detta err försök till ironi eller? Olycker innom dykning sker väl _enbart_ på grund av slarv. Följer man säkerhetsreglerna händer inga olyckor. Samma som med som som dött när dom städat upp i skogen efter Gunsan.
-PaTRiC-; sa:(...) jag har rätt att tycka att säkerhetstänket när det gäller skidskoåkning i många fall är patetiskt, skridskoåkarna kan göra mycket för att bättra på säkerheten.
bananmannen; sa:Är detta err försök till ironi eller? Olycker innom dykning sker väl _enbart_ på grund av slarv. Följer man säkerhetsreglerna händer inga olyckor.