Nödlivs...

• Trådstartare tomas.odhult.800@student.lu.se (Tomas)
  • Start datum
Jägarsnus

Blanda chokladbitar, mörk eller ljus efter smak, hasselnötter och russin. Lägg i en plastpåse alternativt plastburk. Klart. Ät efter behag, energikicken lär inte utebli.

Lycka till

Re: Jägarsnus

Krux; sa:
Blanda chokladbitar, mörk eller ljus efter smak, hasselnötter och russin. Lägg i en plastpåse alternativt plastburk. Klart. Ät efter behag, energikicken lär inte utebli.

Lycka till

Jag har sagt detta innan... Jägare snusar inte godis!! Jägare snusar Grovsnus eller annan likvärdig produkt!

;)

Fjällbakelse

...eller varför inte den här (om man nu gillar sötsaker alternativt vill höja blodsockret.

Kronans kex, dom där jätthårda, alternativt Mariekex (fast dom går mest sönder). Tag ett kex, smeta på rejält med Nötte (en kläggig massa av nötter och annat jox, "nötsmör"), lägg ett kex ovanpå. Ät.
Jättesmaskens. Drick gärna iskallt fjällvatten till.

Re: Re: Jägarsnus

Jag har sagt detta innan... Jägare snusar inte godis!! Jägare snusar Grovsnus eller annan likvärdig produkt!

Jägare snusar det som behövs för att må bra alternativt överleva.
Jägarsnus går utmärkt att kombinera med Grovsnus (eller Rapé för egen del)

Varför inte prova :)

Försvarets nödlivsmedel

Försvarets nödlivsmedel finns att köpa hos Mil-Con som tidigare var Militära Överskottslagret och de kostar 10 kr styck. Det finns två (fanns 3 sorter tidigare men jag tror att en av dom har utgått) olika sorter där en är nyttigare och den andra godare. Då smaken inte skiljer speciellt mycket skulle jag rekommendera den som är nyttigare. Korrekt hemsida ska vara http://www.mil-con.se

Re: Försvarets nödlivsmedel

Johan.E.S.; sa:
Försvarets nödlivsmedel finns att köpa hos Mil-Con som tidigare var Militära Överskottslagret och de kostar 10 kr styck.

Jag hittar inga nödlivsmedel på deras sidor.

Var? Hur?

J

Gå in och öppna enligt detta:

Butiken / Camping / Tillbehör

Visserligen hittade jag bara frystorkat men ...

?

abk22; sa:
Gå in och öppna enligt detta:

Butiken / Camping / Tillbehör

Visserligen hittade jag bara frystorkat men ...

Jo, jag vet att de säljer frystorkat, har tidigare köpt ett antal pkt för nästa fjälltur men jag hittar fortfarande inga nödlivs.

J

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg