Nielsen Online

talthoff

Forumvärd
Andra siter som jag besöker ofta, och som finns med på kiaindex, har jag aldrig sett Nielsen. Bara på Utsidan, från jobbet.

Alla sajter som är med på Kiaindex använder inte Sitecensus, flera alla sajter som använder Sitecensus använder inte undersökningsprodukten.

Undersökningen skickas upp på frekvens till 1% av besöken på vår sajt. Så det är rätt många som kan "missa" den per besök.

Om man låter bli webbläsarens cookies så finns det inget problem.

-Thomas

Nielsen Online = Företaget som levererar produkten Sitecensus (m.fl).

Senast ändrad:
Hej!

Precis som Thomas är inne på så har undersökningen inget att göra med KIAindex. Men Nielsen som sköter mätningarna för KIA på Utsidan har även andra produkter, så som denna typ av undersökningar.

Det som samlas in till KIA sker enbart med hjälp av en cookie och kan man möjligen se om man valt att inte ta emot vissa typer av cookies och dessutom valt att få en varning när någon försöker sätta en cookie.

Snubblade till min förvåning på denna tråd här på utsidan, har inte varit här på länge. Jag är den som har byggt KIAindex och sköter det löpande kring KIA.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg