Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ni är grymma
- Trådstartare anton_karlsson_78_yahoo.se
- Start datum
Ytterligare geografi, det finns inget norrland! Detta är för böveln största delen av landet ni klupar ihop i en stor jävla norrlandshög. Vafan, tror ni att jag kan jämföras med en Lövånger, Skellefte -eller Artjeplogare. Jag är tornedalning å inte ens där kan man klumpa ihop oss i en meänkielihög.
Nej här skall det hållas på gränser och revir som är djupt rotatde i mentaliteten så de gundades innan byarna kom till. De är så inpinkat med revir så de fanns innan det bodde någon i torndedalen.
Så gör man norrlandsfilmer med Stockholmare å andra skådisar från södra sverige som pratar 'norrländska', det är förjävligt.
Jägarna! Ett ihopljug av värsta sorten å så ger de sig på en fillipinska hela jävla gänget. Sådana är dom männen från norr i den svenska filmen men i verkligheten tar det sig hellre en norrlandsguld än en kvinna.
Å skall de till så kan han betala men då blir det ett jävla liv i medierna. Vålsmännen å horkarar finns det fler av i söder änr i norr, det ser man i tidningarna varje det.
Å Elina som mobbas i skolan. Då måste de använda sig i finlandssvenska skådisar. Herre min je, men bilderna var inte så ljug som i Jägarna.
Å sen kommer uppkomlingar som Niemi och säger att han ljugit ihop en bok. Det är för fan sant allt han skiver! Nej, det om två i i pannjäveln är ljug. Sedan skall det bli film om detta åxå, och ännu mera ljug. Det har varit teater här i Köping om Vittula? - Har du vart å tittat, tjatar folk. Vem fan vill se äländet som man flyttat ifrån.
På tal om kvinnor som flyttar söderut. Jag flyttade efter dom å det de hade i norrland de har de här å det är in´t mer änd vi de hade där. Så det var då ingen ide att flytta.
Men de e lungt när min genration är borta så finns det ingen jävel kvar i norrland. Alla blir så trötta på att få en helveters massa bidrag så det flyttar söderut för att få det i stället.
Nä, nu går jag å pissar, det är det enda den gör nuföritden å så tar jag mig en folka norrlandsguld....*buuurp*... *buuurk*...// RJ
Nej här skall det hållas på gränser och revir som är djupt rotatde i mentaliteten så de gundades innan byarna kom till. De är så inpinkat med revir så de fanns innan det bodde någon i torndedalen.
Så gör man norrlandsfilmer med Stockholmare å andra skådisar från södra sverige som pratar 'norrländska', det är förjävligt.
Jägarna! Ett ihopljug av värsta sorten å så ger de sig på en fillipinska hela jävla gänget. Sådana är dom männen från norr i den svenska filmen men i verkligheten tar det sig hellre en norrlandsguld än en kvinna.
Å skall de till så kan han betala men då blir det ett jävla liv i medierna. Vålsmännen å horkarar finns det fler av i söder änr i norr, det ser man i tidningarna varje det.
Å Elina som mobbas i skolan. Då måste de använda sig i finlandssvenska skådisar. Herre min je, men bilderna var inte så ljug som i Jägarna.
Å sen kommer uppkomlingar som Niemi och säger att han ljugit ihop en bok. Det är för fan sant allt han skiver! Nej, det om två i i pannjäveln är ljug. Sedan skall det bli film om detta åxå, och ännu mera ljug. Det har varit teater här i Köping om Vittula? - Har du vart å tittat, tjatar folk. Vem fan vill se äländet som man flyttat ifrån.
På tal om kvinnor som flyttar söderut. Jag flyttade efter dom å det de hade i norrland de har de här å det är in´t mer änd vi de hade där. Så det var då ingen ide att flytta.
Men de e lungt när min genration är borta så finns det ingen jävel kvar i norrland. Alla blir så trötta på att få en helveters massa bidrag så det flyttar söderut för att få det i stället.
Nä, nu går jag å pissar, det är det enda den gör nuföritden å så tar jag mig en folka norrlandsguld....*buuurp*... *buuurk*...// RJ
Re: Geografi
Jupp, själv blir man nästan kallad Quisling när man ringer hem till polarna för att man lämnade rätt sida Sverige för att plugga. Å andra sidan blir man kallad sillstrypare här i Muppsala som dock är "lite finare och lite bättre" än fjollträskarna nere i 08-land.
Lindmark; sa:Spännade med den nya geografin här på utsidan. /Jan
Jupp, själv blir man nästan kallad Quisling när man ringer hem till polarna för att man lämnade rätt sida Sverige för att plugga. Å andra sidan blir man kallad sillstrypare här i Muppsala som dock är "lite finare och lite bättre" än fjollträskarna nere i 08-land.
walk_alone; sa:Så gör man norrlandsfilmer med Stockholmare å andra skådisar från södra sverige som pratar 'norrländska', det är förjävligt.
Va ska ni ha specialbehandling nu också? Ner de gör filmer med stockholmare i så inte er det en stockholmare som de har som skådis inte. Det kan ju vara vem som helst (nessjö, Gevle eller annat).
Sen att de gav sig på en filipinska. De tog vel vad som stod till buds. Her i Stockholm har vi ju sa manga nationaliteter att velja mellan, sa en filippinaska gar nog ganska seker. (det er det som er valfrihet).
Och norrlendskorna kan du få tillbaka då vi er klara med dem
mvh Christian
Huvudet på spiken Christian. DET FINNS INGA STOCKHOLMARE bara en massa Gävle, Nässö, Mora, Lule, Skellefte -och Pajla bor som flyttat in mot metropeolen. Har varit dit några gånger och det är svårt att hitta en Stockholmare.chralm; sa:Va ska ni ha specialbehandling nu också? Ner de gör filmer med stockholmare i så inte er det en stockholmare som de har som skådis inte. Det kan ju vara vem som helst (nessjö, Gevle eller annat).
Sen att de gav sig på en filipinska. De tog vel vad som stod till buds. Her i Stockholm har vi ju sa manga nationaliteter att velja mellan, sa en filippinaska gar nog ganska seker. (det er det som er valfrihet).
Och norrlendskorna kan du få tillbaka då vi er klara med dem
mvh Christian
Ja no har ni valfihet. Läser om det i tidningarna varje dag! TV har jag slängt ut, de va bara stockholmsprogram de orkar ju inte kånka kameran utanför tullarna å lokal TV lägger de ju ner å det är lika bra.
Du kan skicka begagnade norrländskor vart du vill om du har orken kvar. Men du skall vet att de inte är så lätta att bli av med. Jag lyckades iaf .... // RJ
Ælskar uttrycket Fjolltræsk, ænda sen en kompis frán Norrbotten lærde mig det.
Som infödd skáning sæger vi bara 08:a, det ræcker...
Förresten sá börjar Norrland ngnstans i södra Smáland, det ær ett faktum.... Norrbotten skulle man næstan kunna kalla Arktis och Norrbottningar eskimáer
Men som Skáning e man e van vid att bli kallad saker, reservdansk ær ganska vanligt. Trots att vi aldrig har varit danskar! Bara Skáningar som tillhörde kungariket Danmark. men nog av lokalpatriotism...men tyckte det skulle vara intressant att lægga till en annan vinkel pá diskussionen: mkt sthlm vs. Norrland
Ni ær inte ensamma att reta er pá filmer dær det bara pratas stockholmska. I fallet skánska beror det nog pá att ingen kan hærma det. Har bara træffat ett par mænniskor som kan tala det bra: en gute, nán frán sthlm osv. Men t ex spelar nán en same i en film ska han prata som en same gör, allt annat ær amatörmæssigt!
Och Gud förbjude, Skáne ræknas væl inte till fjolltræsk?!?
Hoppas texten inte ær för svárbegriplig, islændska tangentbord har inte samma bokstæver och datorn saknar stöd för andra teckenuppsættningar.
Som infödd skáning sæger vi bara 08:a, det ræcker...
Förresten sá börjar Norrland ngnstans i södra Smáland, det ær ett faktum.... Norrbotten skulle man næstan kunna kalla Arktis och Norrbottningar eskimáer
Men som Skáning e man e van vid att bli kallad saker, reservdansk ær ganska vanligt. Trots att vi aldrig har varit danskar! Bara Skáningar som tillhörde kungariket Danmark. men nog av lokalpatriotism...men tyckte det skulle vara intressant att lægga till en annan vinkel pá diskussionen: mkt sthlm vs. Norrland
Ni ær inte ensamma att reta er pá filmer dær det bara pratas stockholmska. I fallet skánska beror det nog pá att ingen kan hærma det. Har bara træffat ett par mænniskor som kan tala det bra: en gute, nán frán sthlm osv. Men t ex spelar nán en same i en film ska han prata som en same gör, allt annat ær amatörmæssigt!
Och Gud förbjude, Skáne ræknas væl inte till fjolltræsk?!?
Hoppas texten inte ær för svárbegriplig, islændska tangentbord har inte samma bokstæver och datorn saknar stöd för andra teckenuppsættningar.
Re: Re: hmmm
[/QUOTE]
Svaret är NEJ, du klarar dig inte.
Här uppe anser vi att allt söder om Lövånger är Stockholm och när jag bodde i Malmö lärde skåningarna mig att allting norr om Hallandsås är Stockholm.
Stockholm är tydligen mycket stort...
/Ulf [/QUOTE]
För en äkta skåning räknas allt norr om Eslöv som Norrland, och för att vara en riktig skåning ska man vara andra generationens skåning förr söder om landsvägen, och med landsvägen menas den som går mellan malmö och Ystad. Med andra ord finns det inte särskillt många äkta skåningar om man skall gå efter denna definition.
//Urban (en falsk skåning uppflyttad till 08:a land)
[/QUOTE]
Svaret är NEJ, du klarar dig inte.
Här uppe anser vi att allt söder om Lövånger är Stockholm och när jag bodde i Malmö lärde skåningarna mig att allting norr om Hallandsås är Stockholm.
Stockholm är tydligen mycket stort...
/Ulf [/QUOTE]
För en äkta skåning räknas allt norr om Eslöv som Norrland, och för att vara en riktig skåning ska man vara andra generationens skåning förr söder om landsvägen, och med landsvägen menas den som går mellan malmö och Ystad. Med andra ord finns det inte särskillt många äkta skåningar om man skall gå efter denna definition.
//Urban (en falsk skåning uppflyttad till 08:a land)
teledu; sa:Men som Skáning e man e van vid att bli kallad saker, reservdansk ær ganska vanligt. Trots att vi aldrig har varit danskar! Bara Skáningar som tillhörde kungariket Danmark.
Eller snarare smålänningar som flyttade ner efter att den etniska rensningen var avklarad och alla danskar antingen var nackade eller bortkörda.
Så skåningarna är de svenskaste av alla, ungefär som israelerna i de ockuperade områdena
Nejdå, den var ovanligt lättbegriplig för att komma från en skåning...
Nordesjö; sa:Eller snarare smålänningar som flyttade ner efter att den etniska rensningen var avklarad och alla danskar antingen var nackade eller bortkörda.
Så skåningarna är de svenskaste av alla, ungefär som israelerna i de ockuperade områdena
Intressant...var har du hört det? Ær vældigt intresserad av skánsk historia men vill man veta mer om den ær det svárt att hitta opartiska kællor. Antingen vældigt lokalpatriotiska eller stormaktssverigeromantiska. Vet om att Skánes befolkning minskade med 30-40 % fram till ca 1700 pga gerillakrig, utflyttning till Danmark och hel del etnisk rensning ocksá.
Nu bli det bara värre med isländska, falkska -och småländska skåningar. Men jag gillar skånigar. De talar obegripligt, bränner hemma och vistas ute på vidderna så det är ytterlighteterna som förenar.
Att de under historien haft dåligt inflytande från kontinenter och gått ut i envisa gerillkrig långt innaon ordet var påhittat må var dom förlåtet.
Jag har varit och kaikat runt i Skåne, de har i likhet med hemma inte mycket skogar kvar och man får en viss känsla för vidderna.
Vad jag gjorde i Skåne? Jag var ute efter en kvinna. Men hon var inte skånska utan från Älvsbyn. Det sket sig det åxå ... som tur är. Heja skåne! // RJ
Att de under historien haft dåligt inflytande från kontinenter och gått ut i envisa gerillkrig långt innaon ordet var påhittat må var dom förlåtet.
Jag har varit och kaikat runt i Skåne, de har i likhet med hemma inte mycket skogar kvar och man får en viss känsla för vidderna.
Vad jag gjorde i Skåne? Jag var ute efter en kvinna. Men hon var inte skånska utan från Älvsbyn. Det sket sig det åxå ... som tur är. Heja skåne! // RJ
Fan Roland, du verkar vara ett lämpligt objekt för Kåtträffen! Tigertämjaren och Malindo startar en kontaktförmedling i Raskesvens kåta! Snart! Du skulle kunna vara launch customer. Anmäl dig nu!walk_alone; sa:kvar och man får en viss känsla för vidderna.
/Håkan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg