Ni är grymma

bananmannen; sa:
Jag sympatiserar inte på något sätt med ETA, men baskerna har faktiskt ett långtgående självstyre, till skilnad från oss.
Det är det som gór just deras "kamp" ännu mer absurd och frustrerande. De har faktiskt europas mest làngtgàeende regionala sjálvstyre.

Mvh / Mats

Blanda inte in Basker i detta oxå.
Vi har haft hattar och mössor i regeringsställning o det funkade inte alls.

Att M L K var skåning syntes väl på långt håll :)
Vilket osäkt få mig att tänka på historian om norrlänningen som fick jobb i Malmö.
Hemma på besök frågade vännerna var Malmö låg,
-vet inte svarade vår norrläning, men antagligen nära afrika.
- jasså?
- ja vi har en n***r på jobbet och han cyklar varje dag.
.
.
Har jag tråkigt på jobbet? japp!

Håller med, det är förjävligt att alla stockholmsjävlar förtrycker landsbygden så att den går på knäna. Allt viktigt ska ligga i Stockholm: Riksdagshuset, Regeringskansliet, Generalstaben etc etc. Folk går runt där i sina Guccikappor och Rolexklockor och äter rysk kaviar och champagne till lunch, och vilka är det som betalar? Jo vi! Vi vanliga knegare som sparar på banken och gnetar varje dag för att få ekonomin att gå ihop. Vi samhällsbärare från de lägre klasserna som lever på potatis och fläsk, torkar våra snoriga ungar om nosen, medan ni fjolliga stockholmsjävlar hyr in svartarbetande polska pigor för att göra jobbet åt er.

FY FAAAN!!!

--------

Man kan bara garva åt den bild av Stockholm och Stockholmare som folk utanför Stockholmsregionen frossar i. ;)

/ G

tigertamjaren; sa:
Vi vanliga knegare som sparar på banken och gnetar varje dag för att få ekonomin att gå ihop. Vi samhällsbärare från de lägre klasserna som lever på potatis och fläsk, torkar våra snoriga ungar om nosen, medan ni fjolliga stockholmsjävlar hyr in svartarbetande polska pigor för att göra jobbet åt er.

/ G

Vaddå VI?

Du e väl ingen arbetarpäjk.. En jädrans anakademiker fran handels e va du e!! Men gör narr av oss enkla knegare och bönder, vi e vana att stå i skit upp till knäna..

;)

-Patric-; sa:
tigertamjaren; sa:
Vi vanliga knegare som sparar på banken och gnetar varje dag för att få ekonomin att gå ihop. Vi samhällsbärare från de lägre klasserna som lever på potatis och fläsk, torkar våra snoriga ungar om nosen, medan ni fjolliga stockholmsjävlar hyr in svartarbetande polska pigor för att göra jobbet åt er.

/ G

Vaddå VI?

Du e väl ingen arbetarpäjk.. En jädrans anakademiker fran handels e va du e!! Men gör narr av oss enkla knegare och bönder, vi e vana att stå i skit upp till knäna..

;)

Som sagt, det är bara att garva åt det! ;)

/ G

Håkan K; sa:
walk_alone; sa:
kvar och man får en viss känsla för vidderna.
Vad jag gjorde i Skåne? Jag var ute efter en kvinna. Men hon var inte skånska utan från Älvsbyn. Det sket sig det åxå ... som tur är. Heja skåne! // RJ
Fan Roland, du verkar vara ett lämpligt objekt för Kåtträffen! Tigertämjaren och Malindo startar en kontaktförmedling i Raskesvens kåta! Snart! Du skulle kunna vara launch customer. Anmäl dig nu!

/Håkan

Hàkan,

visst är du rätt ute, men vi föredrar att kalla vàra kunder "Kâtkompisar" snarare án "objekt".

Men som sagt, Roland, tror du kan bli en utmärkt launch-costumer. Den där fejkade negativa attityden till märkes-kläder och kvinnfolk börjar vi làra oss kánna igen sà sakteliga.. bakom den kärva vildmarks-ytan dölja sig alltid en härligt varm Kâtkompis, som vi brukar sága.

cpic3ffaa4d1391ac.jpg

Mysigt värre i gemenskapen hos Kâtkompisgänget. Känn dig som hemma!

Mvh / Malindo

Re: 'VadmalsTex' dårå..?

Kirunafjällis; sa:
Prekär svensk ordförbättring..alltså..
Glest mellan orden i norr, förutom JÅ och Nå och ..snöflingorna

ooohh.. Fjälliz!!

Vadmal är snyggt, manligt och ett fantastiskt materialval.. Om man inte bor på västkusten och måste skydda sig mot regn, regn och för det mesta ännu mera regn!! (jag vet, istället för att gnälla så kan jag flytta)

Re: Re: Re: Undrar var

avslutad210712; sa:
Vi ser den mest som grovt förtal eftersom den grundar sig på Kalixhärvan och vi anser oss utekade som mesar.
Så ni riktiga norrbottningar är i själva verket mycket hårdare? Som äter järnmalmen till frukost och rapar gevärskulor?

Skämt åsido, kan inte du förklara varför så många norrlänningar känner sig så förtalade av Jägarna? Av en spelfilm? Jag greppar inte det riktigt. Klart att den var stereotyp och hopljugen, i likhet med alla andra spelfilmer?

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Undrar var

Stadan; sa:
avslutad210712; sa:
Vi ser den mest som grovt förtal eftersom den grundar sig på Kalixhärvan och vi anser oss utekade som mesar.
Så ni riktiga norrbottningar är i själva verket mycket hårdare? Som äter järnmalmen till frukost och rapar gevärskulor?

Skämt åsido, kan inte du förklara varför så många norrlänningar känner sig så förtalade av Jägarna? Av en spelfilm? Jag greppar inte det riktigt. Klart att den var stereotyp och hopljugen, i likhet med alla andra spelfilmer?

Känner mig faktiskt inte speciellt förtalad för det var en film som sagt och filmer måste dras till sin spets och lite till för att så att säga ge något i form av underhållning. Däremot tror jag att många av de som känner sig förtalade antingen känner igen sig *ops nu får jag på skallen snart* till en viss del eller så är man rädd att folk skall tro att norrlänningar verkligen är så som de framställs i filmen. Visst är det så att det tjuvjagas men troligen inte i industriell skala som i filmen, Och visst dricks det hembränt men det görs väl över hela landet. Däremot är det rätt ovanligt med gruppvåldtäkter här uppe för sånt sysslar man väl bara med i civiliserade trakter söder om dalälven *fördomar... jag... nääää.....*.

Fast en del av filmen bygger kanske på den sk Kalixhärvan tex bösspipor som inte plomberades utan användes till vapen, tjuvjakt, skrämsel av vittnen, poliser som var inblandade (skall kanske inte skriva så eftersom ingen fälldes....) och en person som ansågs lite "bakom flötet" allmänt i trakten. Däremot inga mord/olycksfall som tur är. Kjell Sundvall nekar till att det finns någon verklighetsbakgrund men är man från Kalix har man svårt att inte se likheterna.

Har ingen aning om vad Jágarna kan vara fór nâgot, men:

Varför skulle just Norrland vara befriat fràn skummisar, dàrar, mördare, nidingar etc., när bevisligen ingen annan plats pâ jorden ár det? Är norrlánningar genetiskt olika andra oss andra? Skulle inte tror det.

Mvh / Mats

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg