Ni är grymma

SKYLL DIG SJÄLV,ROLAND

walk_alone; sa:
Det där med kåtakompisar blir nog inte av. // RJ

Gör som Rasken, Eva och Britta: bli launch-costumers!

tribe.jpg

Sedan vi blev kátkompisar har vi aldrig mera láng-trákigt i tiomilaskogen.

Tack, killar!
flower.jpg

Patric och Inga-Lill behöver aldrig mer plocka blommor ensamma

Re: SKYLL DIG SJÄLV,ROLAND

malindo; sa:
walk_alone; sa:
Det där med kåtakompisar blir nog inte av. // RJ

Gör som Rasken, Eva och Britta: bli launch-costumers!
Alltså, Masse. Uttrycket jag använde var launch customers. Det där du skrev måste vara nåt helt annat.

(Synd att Rolle inte är villig, men det är kanske bara för att han inte vill avvika från myten om den hårde mannen från de norrländska vidderna?)

/Håkan

Re: Re: SKYLL DIG SJÄLV,ROLAND

Håkan K; sa:
(Synd att Rolle inte är villig, men det är kanske bara för att han inte vill avvika från myten om den hårde mannen från de norrländska vidderna?)

/Håkan

Men den fejken har vi ju redan avslöjat!
desert.jpg

Romantinska fjollor de e vad ni är. Å jag fattar fortfarande inte dettaa med lunch kostymer. Jag gillade vargen i den sista bilden.
Å hur skulle myter kunna finnas om det inte finns de som lever upp till myten. Så fort man avviker från myten så upphör den att finnas, det fanns bara där för att vi trodde att den fanns. // RJ

walk_alone; sa:
Romantinska fjollor de e vad ni är.
Japp, Mats är det.

walk_alone; sa:
Å jag fattar fortfarande inte dettaa med lunch kostymer.
Det är Mats som har virrat till det för sig lite. Vi i flygbranschen brukar kalla de första modiga köparna av en ny flygplansmodell för launch customer. Nu snackar vi iofs mjukare teman än flygplan, kanske är det då riktigt att tala om lunchkostymer (vad vet jag, det är Mats och Tigerns projekt, Raskesven var väl med på nåt hörn oxå).

walk_alone; sa:
Jag gillade vargen i den sista bilden.
Var det en varg?

walk_alone; sa:
Å hur skulle myter kunna finnas om det inte finns de som lever upp till myten. Så fort man avviker från myten så upphör den att finnas, det fanns bara där för att vi trodde att den fanns. // RJ
Det där fattade jag ingenting av, men det lät jävligt djupt!

/Håkan

Ni förstår, jag tror vår vän Masse försöker förmedla ett budskap av kärlek och ömhet i denna karga värld av hårda ensamma män. Lunchkostymerna är som jag har förstått det ett vänligt menat försök att få av de annars så kvinnorepellerande, stinkande läderbrallorna och vadmalsjackorna på det att utsikterna för en lycklig utkomst av en eventuell lunchdate ska maximeras och den ensamme hårde mannens saga därefter är all. Något ditåt kanske?

poster-peace.jpg

/ G

Vaddà fjollor? Patric och Inga-Lill är ju visserligen mjuka och fina med sina blommor och sammetsblickar, men spana in Rasken och hans tvâ bönor! Det är coola kâtkompisar det!

Trevlig helg!

malindo

Kanske någon redan skrivit det i denna långa tråd ....

Jag tycker att var man än hamnat i Sverige på landsbygden så är det samma visa, gästfrihet över alla gränser mat,dryck och husrum.....

Fjollträsk är inte ett Stockholmsbegrepp utan mer ett storstads begrepp....

Samma sak gäller det här forumet och en par till man får ställa vilka frågor man vill utan att bli idiotförklarad.

Re: Kanske någon redan skrivit det i denna långa tråd ....

Partys; sa:
Jag tycker att var man än hamnat i Sverige på landsbygden så är det samma visa, gästfrihet över alla gränser mat,dryck och husrum.....

Så länge du är "normal" (hel, ren och svensk) ja.
Och om man inte är "normal" får man vara "spännande" (hel, ren och utländsk turist).
Om du inte är "normal" eller "spännande" blir det ingen gästfrihet ens om du är född på orten.

Men jag kan hålla med om att man på landsbygden är mer öppen än i stan, där vissa slänger sig i skydd när man försöker hälsa på dem i trapphuset.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg