Ni är grymma

malindo; sa:
Har ingen aning om vad Jágarna kan vara fór nâgot, men:

Varför skulle just Norrland vara befriat fràn skummisar, dàrar, mördare, nidingar etc., när bevisligen ingen annan plats pâ jorden ár det? Är norrlánningar genetiskt olika andra oss andra? Skulle inte tror det.

Mvh / Mats

Grattis till nummero 1000!! WOHOO

-Patric-; sa:

Grattis till nummero 1000!! WOHOO
Precis! Nu har du oxå nått nördgränsen! Vilket torde bevisa (eller åtminstone med en sannolikhet som gränsar till visshet bevisar) att du knappast lever nåt friluftsliv. Du bara snackar!

/Håkan

ja harrejavvlar i det pöjkar.. det var som tusan! 1000 inlägg, och inte ett ord för mycket! Och detta utan en endaste liten seriös kängdebatt pà sákert över ett àr!! Tänk sà mycket visare ni alla blivit!

ödmjukligen / Malindo 1.000

Re: Re: Re: Re: Re: Undrar var

Kjell Sundvall nekar till att det finns någon verklighetsbakgrund men är man från Kalix har man svårt att inte se likheterna.

Vilket skitsnack av Mr. Sundvall, han tillbringade två dagar i Nyborg och intervjuade folk om händelserna i rävhärvan.

Den filmen gick utsålt i Kalix i flera veckor, normalt går en film bara en vecka. Folk som inte varit på bio sen det kostade 50öre tog sig råd att gå bara för att dom visste vilka alla var och vad som hade hänt i verkligheten. Händelserna i filmen är naturligtvis överdrivna, liksom i dom flesta filmer.
Själv tycker jag filmen är kanonbra och känner mig inte det minsta förolämpad.

/Ulf

-Patric-; sa:
Har Skåningar bättre humor, större självdistans eller så otroligt bra självförtroende att vi inte rubbas av media?!?
Det är sant, det är inte lätt att rubba på en (genomsnittlig) skåning, men det har mer med mathållning (precis; aul) samt kroppshyddans massa och omfång att skaffa.

/Håkan

malindo; sa:
Har ingen aning om vad Jágarna kan vara fór nâgot, men:

Varför skulle just Norrland vara befriat fràn skummisar, dàrar, mördare, nidingar etc., när bevisligen ingen annan plats pâ jorden ár det? Är norrlánningar genetiskt olika andra oss andra? Skulle inte tror det.

Mvh / Mats
Men så mångs skummisar finns inte så de kan rollbesätta en och samma film. De är fan i mig så utspridda och idag kör de tankbilar med poltoöljy ner till södra sverige. Jaga, det är fan i mig helt bortkastat och ger inga pengar. Tjyvjakt bär sig bättre söderut, kortare leveranstider till krogarna. // RJ

malindo; sa:
Men som sagt, Roland, tror du kan bli en utmärkt launch-costumer. Den där fejkade negativa attityden till märkes-kläder och kvinnfolk börjar vi làra oss kánna igen sà sakteliga.. bakom den kärva vildmarks-ytan dölja sig alltid en härligt varm Kâtkompis, som vi brukar sága.

Mysigt värre i gemenskapen hos Kâtkompisgänget. Känn dig som hemma!
Det är inte jag som har en negtiv attityd till kvinnor det är tvärtom, men tro inte jag är hur desperat som helst.
Det där med kåtakompisar blir nog inte av. Jag har hört berättas vad manliga sådana kan göra! Inte hjälper det att locke med lunch-kostym heller. Jag har mat hemma å min farbror Eriks begravningskostym hänger i garderoben.
Det var första gången jag fick lägga ut benlängden på ett par byxor.
Men nu skall du inte lura mig att prata kläder din smygreklamare. Det har varit nog mycket om hattar, mössor och baskrar.
Å jag håller mig till mitt lilla tält och kommer aldrig att kåta upp mig. // RJ

walk_alone; sa:
Men nu skall du inte lura mig att prata kläder din smygreklamare. Det har varit nog mycket om hattar, mössor och baskrar.
Å jag håller mig till mitt lilla tält och kommer aldrig att kåta upp mig. // RJ

De e rätt Roland, jag tykker oxå att dom e otäcka med sitt silkeslena tal och tjusiga yttre.. Vi hädan frästare och förförare!!

Får jag va med!!

Som halvskånsk västkustbo, fd. naturaliserad norrlänning, iche övertygad rospigg, numera sur gnällbälting kan jag nyktert konstatera:

BUNTA-IHOP-Å-SLÅ-IHJÄL-DOM-BARA!!!

För övrigt är jägarna en dokumentär, slå mig om jag minns fel men macken ligger väl uppåt Tärendö. Hon är inte från filipinerna.

Bäst Palágyi :)

Re: Får jag va med!!

pal2; sa:
Som halvskånsk västkustbo, fd. naturaliserad norrlänning, iche övertygad rospigg, numera sur gnällbälting kan jag nyktert konstatera:

BUNTA-IHOP-Å-SLÅ-IHJÄL-DOM-BARA!!!

För övrigt är jägarna en dokumentär, slå mig om jag minns fel men macken ligger väl uppåt Tärendö. Hon är inte från filipinerna.

Bäst Palágyi :)
Vafan är du full? Dokumuntamig i brasan! Den timmrade macken i filmen är en typisk 'filmmack' som sörlänningar vill att norrlandsmackar skall se ut, jävla turistmack.
Den påminner inte ens om Emils mack i Tärendö där jag tillbringat många dagar i mellanölets rus. Sedemera torrlades den av akoholhatare i riksdagen som tog bort mellanölet och förvandlades till vanlig torrmack. Inte vet jag varifrån hon är men var hon inte filipinska i filmen? // RJ

Re: Får jag va med!!

Timmerhuset som var krogen i filmen byggeds upp mitt ute i skogen utanför Älvsbyn enbart för filmen. Huset är numera flyttat till stugbyn/hotellet vid Storforsen.

Macken som har inspirerat till den delen i filmen ligger i Tvärån, efter E10 norr om Överkalix, den är sedan nåt år stängd. För övrigt avlägsna släkingar till mig. :)

/Ulf

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg