Fenomenet med människor som äger mark och tycker att de har ensamrätt på att vistas där förekommer ibland. Det är sällsynt, 95% av alla markägare är trevliga och undrar om man vill ha en kopp kaffe, men norra delarna av stockholms/roslagens skärgård har jag blivit spontant hotad med "det här är privat område, gå din väg eller vi ringer polisen" ett par gånger. Som en hälsning liksom! Så skum ser jag inte ut. Det är ju inte lätt att ens veta att det är en privat markplätt när inga skyltar eller avspärrning sitter. Svaret har således blivit: Ja, gör det genast, området är inte inhägnat och inga hus är heller i sikte. Så kan de anmäla er för nekande till nyttjande av allemansrätt istället.
Dessa tillfällen har varit i september/oktober så jag har funderat på om det eventuellt kan ha rört sig om försök till att dölja tjuvjakt, man vill inte att nån rör sig i markerna.
Angående tråden, en sjö är det väldigt tveksamt att det går att göra till "friluftsanläggning" utom vid väldigt speciella förhållanden där man rekonstruerat hela sjön.
Dessa tillfällen har varit i september/oktober så jag har funderat på om det eventuellt kan ha rört sig om försök till att dölja tjuvjakt, man vill inte att nån rör sig i markerna.
Angående tråden, en sjö är det väldigt tveksamt att det går att göra till "friluftsanläggning" utom vid väldigt speciella förhållanden där man rekonstruerat hela sjön.