Nej till vargjakt 2011!

Den här vargdebatten kan ingen vinna, så det är inte lönt att ens försöka.
Med tusentals vargar världen över eller kanske hundratusental? Jag vet inte vad siffran är, men många är det. Ändå är det liv i luckan.
Hur hade det vart att försöka att få igång de myskoxar vi har? Läste i tidningen att vi har 7 st!!!
Varför är det inget intresse att bevara den stammen?
Vi satsar miljoner på vargarna men inte många spänn på Mysken, hade vart kul att några år satsa lite på dem och få upp en stam som klarar sig.

Håller med dig fullständigt....är myskoxen för ful? eller?
Visenten tillhörde vår fauna en gång i tiden. Varför inte stödja även den?
Varför ska man införa ett djur som sliter naturen i bitar?

jag är själv medlem.. ja, jag hade kunnat göra underverk i den organisationen.

(det kanske var otydligt men jag skrev inte att medlemmarna var korkade eller idioter, jag skrev att SJF är dåliga på media, dom "framstår" som idioter och dom är ansvariga för mycket av den negativa publiciteten, SJF borde skaffa en presschef som är duktig på media)

Ett av SJFs största problem i mitt tycke är att nästan de enda som hörs i debatten är de verkliga tomhylsorna. Patric och jag (till exempel) som är jägare själva, alternativt känner många jägare, vet ju att inte alla jägare är idioter, vilket man gärna tror om man bara följer diskussionerna i media. De självutsedda jägarrepresentanter som gärna uttalar sig håller på att i snabb takt undergräva jägarkårens förtroende bland den icke jagande allmänheten.

Tar inte SJF tag i detta kommer det på sikt att innebära att SJF blir av med det allmänna uppdraget, och att det i stället tas över av förslagsvis naturvårdsverket.

Ett av SJFs största problem i mitt tycke är att nästan de enda som hörs i debatten är de verkliga tomhylsorna. Patric och jag (till exempel) som är jägare själva, alternativt känner många jägare, vet ju att inte alla jägare är idioter, vilket man gärna tror om man bara följer diskussionerna i media. De självutsedda jägarrepresentanter som gärna uttalar sig håller på att i snabb takt undergräva jägarkårens förtroende bland den icke jagande allmänheten.

Tar inte SJF tag i detta kommer det på sikt att innebära att SJF blir av med det allmänna uppdraget, och att det i stället tas över av förslagsvis naturvårdsverket.

Märker du att du har slutat att argumentera och kallar "dom som inte tänker som jag"
för idioter?

Håller med, det är några få som förstör för alla andra. Har själv nästan tappat förtroendet för jägarorganisationerna, men som tur är så känner jag några vetiga jägare, så det finns fortfarande hopp!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg