Så betraktar vi det, det går på sidan om den "vanliga" scoutverksamheten.Nej, men det kan väl vara en annan verksamhet vid sidan om.
/P
Så betraktar vi det, det går på sidan om den "vanliga" scoutverksamheten.Nej, men det kan väl vara en annan verksamhet vid sidan om.
Ja, det gör vi nog här också, men det blir samtidigt en del av en statusjakt, där folk hetsas till att skicka sina barn för att kunna visa och tala om för alla att "vi har faktiskt så mycket pengar att våra barn kan åka." Tråkigt.Så betraktar vi det, det går på sidan om den "vanliga" scoutverksamheten.
/P
Att du inte tycker de blir tråkiga betyder ju inte att andra inte tycker det.Och att vanliga skogar skulle bli tråkiga håller jag inte riktigt med om,
Ja, det gör vi nog här också, men det blir samtidigt en del av en statusjakt, där folk hetsas till att skicka sina barn för att kunna visa och tala om för alla att "vi har faktiskt så mycket pengar att våra barn kan åka." Tråkigt.
Jo, så är det ju. Och det drivs, är jag rätt övertygad om efter ett par decennier i reklamsvängen, åtminstone till dels av den bild av friluftsliv som skapas i populärkulturen (av vilken reklam är en del).Att du inte tycker de blir tråkiga betyder ju inte att andra inte tycker det.
Jag tycker inte heller det är tråkigt, men det finns gott om folk som vill ha "nya upplevelser" varje gång.
Nu gillar jag nyanserna kring kostnad bättre.
Med tanke på vad jag läste om Rinkabylägret skulle jag inte bli förvånad som det blir Jamboree där igen framöver, så när Corona lagt sig kanske det kan bli resa inrikes till Jamboree igen, för rimliga pengar.
Under tiden finns JOTA kvar (Jamboree on the air - med kortvågsradio) eller ar det blivit "JOTI" - over the internet?
/Patrik, varit med på JOTA med KV radio i ungdomen och på fysisk Jamboree som daggäst (Rinkaby)
'JOTA/JOTI i mitten av oktober, borde inte kosta särskilt mcyket att ordna hemmavid, även om det kanske är lite begränsat med friluftsliv just vid KV-radio/dator:
https://fb.me/e/2z4OFpPBg
/Patrik
Jag tycker vi föräldrar har ett ansvar för våra barn och att lära dem olika praktiska saker. Vi kan inte förlita oss och lasta allt på skolan. Skolan måste fokusera på att lära ut de grundläggande kunskaperna som finns i läroplanen idag.Skolan skulle kunna lära alla elever att tälta och laga mat ute. Vad tror ni om det förslaget?
Är rätt säker på att friluftsliv med tältning och stormkök ingår i läroplanen för idrott på gymnasiet.Skolan skulle kunna lära alla elever att tälta och laga mat ute. Vad tror ni om det förslaget?