Jag tycker Naturkompaniet tar lite för mycket betalt i förhållande till vad JAG får. Att du vill hålla en kunnig expidit i handen gör väl inte med automatik andra (mig) till "svart vita" i vårt tänkande.
Självklart ska ett vinstdrivande företag göra vinst, det jag pratar om är sättet på vilket man gör det. Och känner jag att den är lite väl hög ser jag inget konstigare med att man ger uttryck för det precis som man kan tycka och tänka om vargjakt, avgiftsbelgda längdspår eller biltullar.
Du menar att man ska stå med mössan i hand och vara tacksam för att man får komma in i den fiiina affären, eller? Jag förstår inte varför du blir så upprörd, halva internet är ju fullt med konsumenter som tycker än det ena än det andra som sina leverantörer..!?
Din märkliga syn, att man ska låta kapitalismen ha sin gilla gång fram till att en billigare konkurrent dyker upp, och då, när väl konsumenten kan börja dra nytta av den fria marknadens spelrgler, börja argumentera emot den, gör att man kan börja fundera på vilken sida av disken du står på. Att just denna tråd får ditt allra första inlägg bekräftar väl inte direkt att det är kundens perspektiv du pratar utifrån..!?
Jag struntar i den fria marknaden, jag står inte bakom någon disk och jag har inga positiva känslor för kapitalismen...
Jag har kundens perspektiv, och jag kommer inte gilla att gå omkring i XXLs feta lokaler...
Aj aj aj vad du misstog dig, att jag skulle stå bakom kassan i en butik...
Hålla handen med butikspersonal brukar jag heller aldrig göra, skulle vara om en pingla dök upp då...
Pajkastning, Flanell!!!
Förespråkare av kapitalismens rovgirighet är jag knappast heller, men är inte XXL ett kapitalistiskt företag??? Jo, det var väl det jag trodde, ingen säger emot...
naturkompaniet må vara skit, men jag har svårt att tänka mig att XXL är bättre på någon punkt förutom priserna.
ÖVERPRISER ÄR INGET MAN MÅSTE BETALA!!!
Jag är 37 år, och har oftast rätt bra koll innan jag handlar mina prylar, när jag var 12 och klev in en "outdoorbutik" för första gången var det lite annorlunda...
Så jag väljer att då och då visa min tacksamhet mot dessa (ej naturkompaniet) butiker och handla där, trots att jag hittat "prylen" billigare på nätet. Snålheten Bedrar visheten???!!!
De mindre butikerna jag gav exempel på är på inget sätt "fiinare", bara trevligare, enligt mig.
Jag har fått vettig info när det behövts och ibland bra priser...
Det räcker för mig...