• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mitt ljuva 70/80-tal

Harrejisses, Tigger, dàr kom det 7e cavalry i exakt rátt ögonblick, Igen! jag började faktiskt misströsta i i min alltmer ensamma kamp mot .... ja du vet vad jag menar!

Vi kör vidare!

malindo
 
Re: Button down

lowe; sa:
Patric:

Jag stöttar Malindo och kastar in en förklaring: När punken eller nya vågen härskade under slutet av sjuttiotalet, så hämtades mycket av inspirationen från sextiotalsbanden. Och i huvudsak så handlade det om att kontrastera de mega-skickliga pompös-banden och den amerikanska våg som härskade från 1970-75. Nästan samtidigt som punkvågen blommade en modsvåg upp, varför t ex. The Jam fick en egen fåra att plöja i. Och salig var man när Quadrophenia gick upp på biograferna! Så button down var nästan ett måste för en alternativ ungdom med lite medvetenhet om vilka koder som gällde (det är nära nog att man inte vill erkänna sånt...). Sen följde ska-vågen med alla sina sextiotalsattribut, ja, det behöver väl inte utredas mer? The Who får nog räknas som världens första punk-band, eller vad säger ni andra?

Ett jäkligt bra och relevant inlägg av Lowe.. tveksamt bara om det trots allt inte var Velvet Underground som var det första punkbandet, och ett av tidernas bästa och mest polyvalenta band överhuvudtaget..
sunglasses.gif

De banbrytande velvetpojkarna och Moe 1966/67: Inget fjamsigt hippieri eller flower-power här inte.
[Ändrat av malindo 2004-03-09 kl 22:23]
 
The Who

Jag tror att Who agerade ut både fysiskt och textmässigt mot samhällets förlegade normer långt innan Velvet dök upp: Velvet var ju en medelklassföreteelse, åtminstone om man ska tro Lou Reed.

KSP 58 är väl en bättre modell av kulspruta???
 
Re: Re: Re: Re: 1979

jamo; sa:
Malindo, jag saknar ord... En bild får tala för mig som replik på ditt vansinniga angrepp..

march.jpg


Lemmy en hjälte.. Alla deras skivor mer eller mindre mästerliga.. De stod emot när pastelldecenniet rullade över rocken som en ångvält i velour..

Jag håller med dig Jarl, Malindos pubertala angrepp börjar gå till överdrift.. Jag vet inte hur länge till jag orkar att ensam kämpa mot överheten, men nu vet jag att vi är tre(Martin e väl på?) som står enade på palissaderna!! UPP TILL KAMP!

(tog mig friheten att sätta in en snyggare bild)
 
Nostalgi

Patric:
Jaha, den där bilden väckte andra GAMLA minnen: Eldunderstöd is a beautiful thing...
 
-Patric-; sa:
Jaa.. Martin, hur var det nu med WM 58 och den däringa månlandningen.. ?

Enkelt.

- Landade amrisarna på månen?
Den som minns fysiken från högstadiet kan värdera bevisen MOT månlandningen.

- Finns det folk som tror att VM 58 var en bluff?
Den som såg dokumentären om Konspiration 58 vet svaret.
 
-58 vs. -90

Tveksamt om man kan göra ett sånt statement att KSP -90 är bättre: Är inte det en sak för lede fi. att bedöma?
 
Hallá hallá,

hár försöker man och försöker man hálla niván pá en normal nivá, men det ár ju som förgjort! Kiss och bajs och Motorhead och kulsprutor är allt man fár till svar. Jag ger upp!

Och nu sticker jag till en mässa som skulle fá vissa av er att kvida av áterhállen átrá: IWA, Europas största jakt- och sákerhetsmässa:
tonvis och med knivar, picker, geväder, batonger, kammo-kläder, skott och patroner av alla di slag.. korridor upp och korridor ned.. ja harrejavlar i det! Och en massa tjusiga boots sáklart!

Mvh / Mats