Jag tycker det mer låter som ni tycker er "stå över" de som har i ert tycke "dyra" kläder eller "fina märken" snarare än att det skulle vara så att det är "ett måste" i friluftslivet.
Ni går och irriterar er på folk som inte har de märken eller den prisnivå ni anser att man behöver EGENTLIGEN, ni tar er rätten att döma att folk har "för" dyra saker. Detta utifrån nån sorts halmdocka om att dessa skulle tro sig vara förmer (något jag aldrig märkt)
En sorts omvänd snobbism ur en falsk underdogposition.
Jag har varken Hillebergtält eller Lundhagskängor eller Houdinin-fleecetröjor för 2000 kronor styck - men har inga problem om folk köper och använder dessa produkter. I alla fall så länge de inte tittar ner på mig för att jag inte har dessa produkter. Och det har jag aldrig varit med om. Jag har aldrig varit med om att nån med Hillebergtält sagt något nedlåtande om mitt Bergans-tält eller att en Houdinibeklädd typ pekat finger åt min billiga team sportia-fleece. Sånt där finns mer i i huvudet på en själv tror jag oftare än i verkligheten.
Nej verkligen inte. Detta är vanligt överklassförakt. Självklart avskyr vi minder bemedlade som kämpar för hyran varje månad er snobbjävlar som inte arbetat på riktigt en enda dag i ert liv och reser rundor på lyxresor med lyxutrustning och sedan skryter och tror att ni gjort något lika utmanande som vi som gjort samma turer på riktigt.
Och sådana finns det många av här på utsidan. En vanlig knegare skulle aldrig rekommendera en annan knegare som ber om tips på billiga tält att köpa ett överprissatt märkestält för tusentals kronor. Detta förekommer i åtskilliga tält-trådar på forumet och är rent uselt lureri, det är många användare här som man kan anta arbetar för olika tält-tillverkare. Tråkigt att forumet inte har regler mot sådant.