MicroSD 1.0 GB Ultra II?

Jag har en Garmin GPSmap 60CSx. Fick ett microSD 1.0 GB Ultra II kort som tyvärr inte fungerar. Jag har också sett på forumet att fler har/haft problem med detta kort. Är det någon som fått det att fungera? Någon som vet varför just Ultra II korten inte fungerar då "vanliga" microSD 1.0 GB fungerar utan problem?
 
Jag har upplevt samma sak. Med två olika kort (SanDisk 1Gb Ultra II) och två olika gps-enheter (60CSx).

Korten blev oläsbara och gick inte att formatera om efter att ha använts i GPSerna.
 
Garmin mener dette


"Ultra II microSD cards. Will not work due to the high-speed protocol, these cards have very steep signal rise curves, and thus are causing the I/O drivers of the 60CSx to fail and somehow send out of control signals or spikes to the card which itself is not able to handle the load."
 
f_lindstrom; sa:
Jag har upplevt samma sak. Med två olika kort (SanDisk 1Gb Ultra II) och två olika gps-enheter (60CSx).

Korten blev oläsbara och gick inte att formatera om efter att ha använts i GPSerna.

Precis samma sak hände mig med 4 st SD-kort (vet ej fabrikat eller storlek)när jag "stoppade" ner dom i min IPAQ 3870 Korten köpta o laddade med kartor från TomTom över Skandinavien
TT skall kolla o återkomma med svar
Tore