• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Melodifestivalen

Re: Tre svar i ett inlägg (Ni vet det där med tre flugor osv)

Utmanaren; sa:
Utmanaren, JAG, Roland arbetar som lärare sedan 1995, innan dess så jobbade jag på Televerket, numera Telia, som utredare (nej inte utmanare) och projketledare vad gäller effektiviseringar o d. Se gärna min hemsida DIF!!!)

effektiviseringar
(se ovan)

No shit
;)
med tanke på dina inlägg..
Det går undan!!
;)
 
C'est la vie!!!!!!!

C’est la vie, ja sånt är livet, att det bäst levas nuuu!!! och förlåt mig detta långa inlägg, lite längre än ett 3-minutersbidrag i Melodifestivalen!

Har varit i en kris, en kris för att inte så många deltog i forumet Melodifestivalen (ler lite). Har inte skrivit på en vecka. Jag undrade varför, jag tog hjälp av psykolog. Han sa: Roland, Du som är en generationsfri människa och älskar livet JUST NU och inte ser någon skillnad på människor vad gäller deras ålder och ser positiva saker i alla decennier, Du är, "JUST DU" är en typisk "melodifestivaldiggare".

Faan vad glad jag blev (ler lyckligt). Jag som älskar tävlingar, tävlar med mig själv i allt oavsett om det gäller att springa, cykla eller att damsuga hela huset förstår ju nu att just Melodifestivalen är min grej. Alla kan vara med oavsett ålder, vilket vi verkligen fick ett bevis på idag. Ja, kanske till och med jag skulle kanske kunna vara med (ler ännu lite mer).

C’est la vie!!!! Ja, sånt är livet, som "Siwan, Towa och Ann-Louise sjöng ikväll och hon Anita Lindblom sjöng för en jäkla massa år sedan inte på det ljuva 60-talet, eller det ljuva 70- eller 80-talet utan just bara lite tidigare för den ljuva tiden är JUST NU, inte då och inte sen utan JUST NU!

Med förra veckans vinnare E-type, Fame och denna veckas i form av Siwan, Towa, Ann-Louise och Sandra inser man ju att Melodifestivalen är stor och täcker upp alla generationer. Man förstår varför den är älskad av så många och för att hänvisa till tonårsgrabbarna mina när de säger: farsan du äter allt och du gillar all musik!

Så tack grabbar, tack psykologen för att Ni gjorde så att jag förstår att JUST NU vill jag leva, C’est la vie och JUST NU i detta "Paradise". Inte då och inte sen, utan JUST NU!!!!! Tänk vilket tid vi just nu lever i, visst faan är det den absolut bästa tiden, tycker, "femfemman", utmanaren och JAG som både älskar Melodifestivalen och Robinson och sist men inte minst vårt underbara land (Heja Sverige och Stefan Holm "GULD"), vår underbara natur och våra fyra årstider och alla våra möjligheter.

Vasaloppet i morgon, ja inte med mig men tänk, där åker 20-åringar och där åker också 80-åringar, en instutition som precis som Melodifestivalen överlevt. Den är just nu och den kommer igen och alla kan vara med eller titta på. Själv drar jag ett par mil skidor på den ännu is- och snöbelagda Dagstorpssjön här där jag bor, samtidigt som alla vasaloppsåkare glider fram däruppe mellan Mångsbodarna och Evertsberg, så att man kan se målgången (flexibilitet och kombination, Ni vet).

Så Du som skrev "Melodifestivalen hör inte hemma här på utsidan" har rätt, den hör hemma bland människor som inte ser några åldersbegränsningar, som vill pröva och göra allt, inte ser några gränser utan också kan se både positivt och negativt i varje sak och framför allt, älskar att leva "JUST NU och kan ta för sig av ett stort och rikt "smörgåsbord"!

Psykologen rådde mig att sluta skriva i detta forumet och bara själv njuta av all "go musik" och inte diskutera den (ler förebaskat mycket). Han har så rätt, så jag lyder honom. Jag hade i och för sig tänkt på ett annat ämne "inre drivfjädrar och bromsklossar" men kanske passar det inte heller här på utsidan, så det får väl bli i ett psykologi och/eller mentalt träningsforum, tror jag!

Ha det gott och kanske ses vi i Göteborg, runt Vättern, i Vänern eller runt Öland i sommar?
Jag "Utmanaren", som absolut inte är besviken eller förnärmad utan bara glad för att jag inte sätter upp kalla handen för något mer än tobak, droger och den där "kröken" för det går inte längre men det tycker jag är ok (skattar sant, äkta och gott)
 

avslutad210712

Gäst
Måste säga att 4:e deltävlingen var klart bättre än de andra.

Fast jag såg en kille jag aldrig sett eller hört förut, Anders Borgius, som enligt mitt tycket var för bra för melodi/slagerfestivalen.
 
Personligen har jag svårt för allt vad schlager heter. Tyckte dock bättre om festivalen förr när man inte försökte mjölka så mycket som möjligt ur idén.

Det var tider det. Då satte man sig med en massa öl och bjöd hem folk. Satt och skrattade som fan åt alla tokmånsar och deras kläder. Nu var det i mina ögon bara After Dark som skulle ha platsat som finaldeltagare.

Vi har ju skickat Roger så varför inte skicka After Dark. Jag skulle uppskatta dem mer i en final än någon annan. Glamour i all ära men vilka skulle vara bättre att skicka iväg till huvudfinalen om inte dyrkarna av glamour???

Bäst är dock när den stora finalen sänds. Då skall man sitta och titta på BBC sändningen. Den killen är rolig som fan och sågar det mesta.
 

avslutad210712

Gäst
Nä vem f*n gillar egentligen schlager men ibland får man inte bestämma i sitt eget hus så då får man snällt titta på det som bjuds :)

Och åsikter är alltid skoj att ha
 
avslutad210712; sa:
Nä vem f*n gillar egentligen schlager men ibland får man inte bestämma i sitt eget hus så då får man snällt titta på det som bjuds :)

Och åsikter är alltid skoj att ha

Det är då man ordnar en tve i källaren/garaget motsv. och bjuder hem polarna och säger att det är hockykväll eller liknande på andra kanalen.


Regigerade lite. Min A knapp har en tendens att dassna eller inte skriva alls.
 

avslutad210712

Gäst
Öhrn; sa:
avslutad210712; sa:
Nä vem f*n gillar egentligen schlager men ibland får man inte bestämma i sitt eget hus så då får man snällt titta på det som bjuds :)

Och åsikter är alltid skoj att ha

Det är då man ordnar en tve i källaren/garaget motsv. och bjuder hem polarna och säger att det är hockykväll eller liknande på andra kanalen.


Regigerade lite. Min A knapp har en tendens att dassna eller inte skriva alls.

Tittar via parabol och eftersom jag/vi bara har en mottagare så är det liksom kört för min del *L*
 
avslutad210712; sa:
Nä vem f*n gillar egentligen schlager men ibland får man inte bestämma i sitt eget hus så då får man snällt titta på det som bjuds :)

Och åsikter är alltid skoj att ha

Har haft sådana problem jag med...Inte nu längre.Alltså är tvn avstängd....

Men tog upp tråden igen för jag undrar vart tog trådskaparen vägen...Tystnade helt plötsligt utmanaren ju...
 

avslutad210712

Gäst
thomasj; sa:
avslutad210712; sa:
Nä vem f*n gillar egentligen schlager men ibland får man inte bestämma i sitt eget hus så då får man snällt titta på det som bjuds :)

Och åsikter är alltid skoj att ha

Har haft sådana problem jag med...Inte nu längre.Alltså är tvn avstängd....

Men tog upp tråden igen för jag undrar vart tog trådskaparen vägen...Tystnade helt plötsligt utmanaren ju...

Just nu sitter resten av familjen och kollar och kommenterar. Själv torkar jag mat för glatta livet inför sommarens vandringar *L*.
 
thomasj; sa:
Men tog upp tråden igen för jag undrar vart tog trådskaparen vägen...Tystnade helt plötsligt utmanaren ju...

Från hans profil: senaste inne: 2004-03-07 14:29:19

Så han är vädligt tyst ja...

mvh Christian (som tycker att fel låt vann, men vet ännu inte vilken låt det var)
 

avslutad210712

Gäst
chralm; sa:
thomasj; sa:
Men tog upp tråden igen för jag undrar vart tog trådskaparen vägen...Tystnade helt plötsligt utmanaren ju...

Från hans profil: senaste inne: 2004-03-07 14:29:19

Så han är vädligt tyst ja...

mvh Christian (som tycker att fel låt vann, men vet ännu inte vilken låt det var)

Det är ALLTID fel låt som vinner *L* (som vet att det var Ukraina som vann men som inte vet hur låten låter)