• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Melodifestivalen

Just precis fritt forum!!

Visst är det ett fritt forum detta och kanske är det så att man ibland har behov av att diskutera annat än just bara friluftsliv, äventyr och strapatser. Det finns ju en hel del diskussionsforum här på utsidan om detta.

Jag hoppas fortfarande att detta forum ska väcka sådana känslor för eller emot, Bert eller Lasse, Charlotte eller Carola eller varför inte kanske och i stället för eller.

Köpte Expressen idag, inte för att läsa om Melodifestivalen men insåg ganska snart att det var något som man behandlade idag. Sex fullspäckade sidor med Bert, Charlotte, Petra, Sara och mycket mer. Sedan vad som skrivs är ju en annan sak men det är ju liksom med Ola Skinnarmo som den störste av dem alla "Göran Kropp" att det skrevs mycket skit som inte stämde, där finns ju vissa paralleller och förresten är det någon som gillar Anja och hennes framfart nedför pisterna?

I så fall vill utmanaren från Skåne bara meddela att det första hon gjorde efter prisutdelningen i Åre idag, var att stå på scenen och framföra "Fångad av en stormvind" Ni vet den där med Carola i melodifestivalen för några år sedan. Vad är det som säger att inte idrottsliga prestationer kanske växer fram just ur Melodifestivalstittande.

Själv nynnar jag alltid på någon melodifestivalslager då jag tar mig fram i naturen och så gjorde jag även då jag genomförde Sveriges absolut längsta triathlon från Treriksröset till Smygehuk för ett par år sedan. Kanske var det just dessa melodifestivalsslagers som gjorde att jag orkade (ler lite). Säger utmanaren som gillar det mesta i musikväg och som kan minnas att han blev lika berusad av det billigaste vinet, som det lite dyrare!!!

Det ena utesluter inte det andra, men nu dricker Utmanaren inget vin, det blev för bra men jag klarar mig ändå här i livet, jag blir ju liksom berusad av utmaningar, Robinson, svenska kyrkor, vår underbara natur och sedan Melodifestivalen så klart.

Visst är han helknäpp, den där Utmanaren, eller vad har han för syften med detta diskussionsforum (nu ler han igen)!

Har varit ute och fotat lite i naturen idag, ska försöka sätta ihop de bilderna till ett Melodifestivalmedley, där en bild på en blå himmel skulle kunna symbolisera "Satellit, satellit åhå åhå, stellit, satellit högt i det blå osv. Kan det vara nåt Christian, jag menar sambandet med naturen och Melodifestivalen?

Ha nu en riktigt god söndagskväll så får vi väl se om jag kan nå målet med denna utmaning, flest inlägg i ett diskussionsforum på utsidan, hi hi! Ja i värsta fall får jag väl själv bidraga med en 100 st så där men då kanske man skulle kallat detta forum: Utmanarens kåserier över Melodifestivalen" eller nåt liknande?

Utmanaren
 
Så det kan bli.....

Så det kan bli när man svarar en vacker kvinna på hennes önskan om en frilutftsälskande man. Det innebar ju att Melodifestivalsforumet blev nr 2 och det är ju inte bra med den målsättning jag har, så därför säger jag bara, Heja Sara Löfgren, Du är redan min absoluta favorit!!!! Som stormen ..........!!!!

Utmanaren
 
Personligen har jag alltid varit svag för den sköna Charlotte, som den stygge Bert är så dum emot. Inte ens förutvarande fröken Nilsson, numera fru Perelli, kan dock få mig att stå ut med Melodifestivalen. Jag brukar dock vid anfall av björnfrossa dra till med "Röda stugor tåga vi förbi", men den kanske inte är någon Schlagervinnare?;)

Mvh Raskesven- som tvivlar starkt på att denna tråd slår brudar- och vargtrådar, mitt bidrag till trots.
 
Kontaktannonser till trots!!

Raskesven, Ditt val Charlotte är nog så gott, och åt Bert vi nog alla slår en fjärt! Nä den var dålig, förlåt men Du känner inte Utmanaren och hur envis han är.

"Har jag sagt att detta forum, detta diskussionsämne, Melodifestivalen" ska bli stort här på Utsidan, så ska det också bli så, trots alla vårliga kontaktannonser, som just nu är heta och i ropet. Var dock ute alldeles nyss och kan nu meddela att vintern åter slagit till här i Skåne, så det kan nog bli lugnt igen vad gäller annonserna.

Nä nu är frågan varför man gjorde så stor affär av att Lasse, allas vår Skansenlasse, Berghagen, som gjort Niklas Anderssons bidrag, inte var närvarande i Karlstad. Har det någon betydelse för framträdandet? Jag bara undrar, så då har vi åter fört upp Melodifestivalen högst upp på agendan, tack för ordet!

Utmanaren som önskar alla sportlovslediga 08:eek:r ett härligt lov!
 
chralm; sa:
jd; sa:
Forumet heter just "Fritt forum (om annat än friluftsliv)" så här får man diskutera precis vad som helst!

...Johan...

Johan. var i mitt inlägg skrev jag att man inte FICK det?

Christian: Var i mitt inlägg skrev jag att du skrev att man inte FICK det?
Jag tolkade ditt svar som att du inte tyckte diskussionen hörde hemma på utsidan bara för att den inte hade friluftsanknytning.

...Johan...
 
Jag vill bara ge ett litet tips till Utmanaren. Om du verkligen vill att den här tråden ska bli den största på utsidan borde du nog skriva kortare men fler inlägg. Kom ihåg att en melodifestivallåt inte får vara över tre minuter ;-)

/kerstin
 
Endast ett andetag!

Kära Kerstin!

Du har rätt, skulle egentligen inte skriva mera, men även en envis utmanare har väl rätt att ändra sig (ler). Men för att det inte ska bli så långt inlägg håller jag nu andan (ler) och skriver så länge jag kan på "ett andetag" (skulle kunna vara en melodifestivalstitel med Jan Johansen). Nu börjar jag bli blå i ansiktet, det kliar i fingrarna så jag avslutar med att skriva att det bara är 3 dagar till nästa uttagning och att den ljuvliga vintern är tillbaka i Skåne, var ute och skidade i går eftermiddag och ska så göra även denna eftermiddag. Härligt!

Den envise utmanaren, som för det mesta lyssnar även på andra, så tack Kerstin för Ditt råd, nu kommer säkert inläggen att bli många (ler). Att jag startade denna diskussion var för att få lite liv i luckan, lite starka känslor men var blev de av??? Melodifestivalen har kanske redan gjort sitt här?? Bokrean tar kanske över!!

Nä nu måste jag ha luft, puhhhhhhhhhhhh
 
Re: Melodifestival

XPAT; sa:
Det finns ett stort mått av snobberi när det gäller melodifestival eller ej, det anses nog inte riktigt rumsrent av många här kan man tro.

Melodifestivalen har väl aldrig någonsin i hela sin historia (50-talet möjligen undantaget) varit så rumsren som den är nu?

Så "jag-struntar-i-vad-alla-finkulturfascister-säger-jag-tycker-i-alla-fall-att-det-är-kul-att-kolla-på" funkar inte eftersom ju även finkulurfascisterna kollar. Man får hitta nåt annat område för att gnälla på etablissemanget.

Tvärtom är det etablissemanget som nästan kräver att vi tittar, för schlager är ju så kul och så levande och så...

Så jag kämpar mot kultursnobbarna genom att INTE kolla :)

[Ändrat av Nordesjo 2004-02-25 kl 09:25]
 
Till skillnad frân exempelvis skodon för vandring- och bergsbestigning, sà är det med melodifestivalen som med sâ mycket annant:

Den var báttre förr!

Mvh / Malindo
 
Det är just nu vi lever, förr var då!

Det är just nu vi lever, alla äldre människor man träffat under sitt liv påstår alltid att det var bättre förr, men den bästa tiden är ju faktiskt nu, just nu, så jag rekommenderar alla, kultursnobbar, friluftsfreakar och sedan då vi alla andra, ganska vanliga Svensson att inte så hårdnackat säga ja och nej, indela allt i svart och vitt utan kanske prova allt i lagom mängd, säger han som aldrig lärde sig ordet lagom. Vet Ni förresten att ordet lagom, troligen kom till under vikingatiden då man drack öl i horn och skidade det laget runt, laget om, därav lagom!

Min tid är snart ute, tur att man som ung pojke övade sig på att hålla andan och simma långt under vattnet. Jag klarade 50 m (nästan) 45 m och gör nog så än i dag.

Kanske en melodifestivalstitel, "simma under vattnet för att inte lämna ytliga spår", här lämnar vi dock spår efter oss, en del stora, andra mer försynta, vad blir ditt spår idag? Har förresten skidat även idag så även i naturen har man lämnat spår. Tack Bore, för den vinter vi fick igen och tack för att man kan göra olika saker även på vintern. Uteliv contra TV:s melodifestival eller Robinson. Har Ni sökt till TV3:s Robinson se http://www.tv3.se

Utmanaren
 
Re: Det är just nu vi lever, förr var då!

Utmanaren (Roland Utmanaren) skrev:
Det är just nu vi lever, alla äldre människor man träffat under sitt liv påstår alltid att det var bättre förr, men den bästa tiden är ju faktiskt nu, just nu,

Vår bästa tiiiid är nuuuuu!
Glöm bort den snö som kanske föööööll i fjooool!
(Sången som Jan Malmsjö sjunger så fort han är i bild i TV)

Vår bästa tid är snart. I framtiden, när vi får ha silvriga kläder, dörrar som låter pssshht, matpiller och varsin helikopter.

Vet Ni förresten att ordet lagom, troligen kom till under vikingatiden då man drack öl i horn och skidade det laget runt, laget om, därav lagom!

Bereden eder på dagens kulturelitistiska mytkrossning:
"Lagom" är dativ plural av "lag" (som i Svea rikes lag, inte som i korplag) och betydde ursprungligen "efter lagens föreskrift", "lagligen", "rätt sätt".
Samma konstruktion som enkom, stundom och ömsom.
 
Så f*n heller... ;) Var det inte så att LAGOM betecknade det sätt på vilket man drack mjöd ur krus? (ölet var väl inte ens påtänkt...)

Då man av hänsyn till att andra skulle få "sin" slurk drack man just LAG-OM så att det räckte laget runt?

Synes mig som en mycket trevligare förklaring till vårt mesta "hatord", lagom. Eller så har du precis rätt, vad vet jag. Kulturelit eller ej... :)

För att återknyta tråden: Melodifestivalen är ju så bespottad och UTE att den just därför borde få en fristad här på UTsidan...

Eller så kanske vi alla borde koppla ned nätet och ge oss ut i skogen istället? :)
[Ändrat av Buda 2004-02-25 kl 18:32]