I höstas gick jag en tur som slår allt jag gjort tidigare. Den påminner mycket om de turer som diskuterats här. Det är en miljö som är svår att beskriva med ord. Jag hoppas att bilderna kan förmedla lite av detta och ge inspiration. Ett område där man inte behöver trängas!
P.g.a. Begränsning i antal bilder delar jag upp detta på flera inlägg.
Efter en natt vid den ypperliga tältplatsen vid Syterskalets västra mynning lämnar jag tältet och är redan på väg när det första ljuset når in i dalen.
Stigen går brant uppför och dalgången badar i ljus. Innan stigningen planat ut viker jag av till vänster upp mot Måskoeståhke.
Utsikt från Måskoeståhke, ned mot Viterskalet. Vädret är kyligt men strålande, det går lätt, jag är peppad.
P.g.a. Begränsning i antal bilder delar jag upp detta på flera inlägg.
Efter en natt vid den ypperliga tältplatsen vid Syterskalets västra mynning lämnar jag tältet och är redan på väg när det första ljuset når in i dalen.
Stigen går brant uppför och dalgången badar i ljus. Innan stigningen planat ut viker jag av till vänster upp mot Måskoeståhke.
Utsikt från Måskoeståhke, ned mot Viterskalet. Vädret är kyligt men strålande, det går lätt, jag är peppad.