Kamvandraren; sa:Sorry inga deostenar här men jag kommer att fortsätta använda deodorant. Jobbar som säljare och tror inte att kunderna skulle uppskatta ett "deofritt" besök i slutet på en varm sommardag efter 8 timmars bilåkande, springande i trappor m.m.
Vet också att de flesta tjejer uppskattar att man inte luktar svett vilket man gör om man inte använder deo och har svettats i några timmar.
Själv använder jag inte deo på mina ensamturer, jakt och fisketurer men däremot när jag arbetade med ekoturism och träffade på nytt folk var 4:e-5:e dag som kom direkt ifrån civilisationen samt i de fall då jag har med mig nån "oinriden" tjej från stan som är ute i bushen för första gången(och som man vill göra ett hyfsat fräscht intryck på)
Inga utläggningar om att en karl ska lukta svett, att vår jord dör av deodoran mm utan var nu snäll som jultomten hej hej
Hehe... ^_^
Min man använder inte någon deo och inte luktar han illa för det. Alls faktiskt. Enda gången han luktar illa när han varit ute på ett långpass löpning och kommer hem genomblöt av svett.
Men allt är ju individuellt: En del människor luktar ju illare än andra.