• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

LIFTARE är farliga !

olle11; sa:
-PaTRiC-; sa:
kan man inte i sitt stilla sinne få vara ensam och rekapitulera?
Jodå, och sen kan man gå in till datorn och göra fyra tusen inlägg på utsidan... ;-)

Käre namne,
Klart att du eller vem som helst slipper att tjata med liftare. Du behöver ju inte ens ta upp någon. Du får sitta tyst och ensam. Du får!

det handlar inte om några liftare, det handlar om att vi alltid ska nedvärdera vår kultur.. Vafan ska vi betee oss som pizza-bagare eller snigelätare, varför ska vi va så jävla kontinentala.. vad e det som e fel med vår kultur, vi kanske vill vara lite sura, buttra och inte jucka på varandra som galna hundar..
 
-PaTRiC-; sa:
vad e det som e fel med vår kultur, vi kanske vill vara lite sura, buttra och inte jucka på varandra som galna hundar..
Ok, nu fattar jag.

Specifikt om liftare:
De som tog upp liftare på sjuttitalet var kultursvikande kontinentwannabees, nu är ordningen återupprättad. Eller?

Generellt om att inte vilja jucka på varandra som galna hundar:
Nä, jag hoppar över den funderingen... Jag tycker att vi tar svenskhetsreflektionerna och hundjuckandet i en ny tråd. På fritt forum antar jag.

För övrigt så läste jag Georges bidrag (den lilla artikeln) igår. Det var inte illa spenderad ensamtid, tvärtom.

Overandout,
Patric
 
men hallå...

...nu igen:)
du hade ju redan fått ig i att efterapa mitt sätt att skriva...
kan tyvärr inte förändra mig...
jo förresten...den enda man kan förändra är sig själv...
acceptera det du inte kan förändra...andra...
och förändra det du kan...dig själv...
och...inse skillnaden:) visdomsord från tolvstegsprogrammen...
kraaaaaaaaaam ninapenda
 
och på tal om snigelätare...

...så tyckte jag svenskar var skumma när jag flyttade hem till sverige från kenya när jag var 7 år...
de har bara en fru...bara två barn...och bor i jättevillor...och när man sitter på en buss...så försöker alla sätta sig så långt ifrån varann som möjligt...
jag berättade glatt för mina klasskompisar...när jag blir stor ska jag ha en man som har många fruar...så kan vi hjälpas åt med de tio små svarta barnen (jag hade ännu inte kommit på att man får vita barn om man är vit)...
sen när jag gick på bussen...och det satt en ensam stackare där...såklart jag ville glädja honom...och satte mig brevid för att han inte skulle känna sig ensam:) och babblade:)
alla är vi olika...tack och lov...
det finns nog svenska pizzabagare och snigelätare också...jag är nog inte ensam...
kraaaaaaaam från ninapenda
 
Liftare.

Ja kan plocka upp liftare.
-Men är försiktig.
Man kan jua aldrig veta vem man plockar upp!
Och många gånger har man ju tider ect att passa oxå.
Men ja förstår att det är knapert att vara student.
Då är ju lifta ett alternativ.


Mvh/Tigershark
 
Jag har både liftat och tagit upp liftare. Kommer knappt ihåg det så det var nog varken roligt eller hemskt.
Men jag känner mig skeptisk mot liftare. När jag ser en liftare tänker jag (utan att hjälpa det) "vem är det där och vad har han gjort för hemskt, eftersom han flyr med lätt packning, falskt namn och ett oregistreat kontantkort".

Sen så har jag oftast så trevligt sällskap i bilen så en till är inte intressant. Har jag inte det så är jag en aningen försenad till det trevliga sällskapet, så jag inte riktigt känner mig motiverad att ta upp någon.

p.s det här är mitt första inlägg på den här sidan. Mitt första intryck är att det verkar vara ett ganska underhållande forum som hjälper mig att fly lite från den gråa vardagen. d.s.
 
Robban274; sa:
p.s det här är mitt första inlägg på den här sidan. Mitt första intryck är att det verkar vara ett ganska underhållande forum som hjälper mig att fly lite från den gråa vardagen. d.s.

det e ganska underhållande men inte mer underhållande än vad vi gör det. :)
 

avslutad210712

Gäst
-PaTRiC-; sa:
Robban274; sa:
p.s det här är mitt första inlägg på den här sidan. Mitt första intryck är att det verkar vara ett ganska underhållande forum som hjälper mig att fly lite från den gråa vardagen. d.s.

det e ganska underhållande men inte mer underhållande än vad vi gör det. :)

Men snälla du - känns som att du uppmanar folk till att försöka vara lite roliga ibland och det vet du väl är förbjudet. Här skall enbart torra fakta presenteras för annars liknar det trådurspårning :)