• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

LIFTARE är farliga !

Avbetingning

Ett bra sätt attt minska rädslan är att utsätta sig för risken i små portioner.

Typ ta upp liftare om man är två i bilen.

Det är ju oftast väldigt postivt att få kontakt med en person under en kortare tid på det här sättet. Man pratar oftast mycket bättre mellan liftare och bilförare än vad man gör mellan två busspassagerare.

Jag tror att svenska folket skulle må bra av sådana kontakter.

Typ socialstyrelsen vill att du liftar eller tar upp liftare minst 1 gång per månad.

Thure
 
Jag e nog den där 1/100... och jag e INTE farlig.. och INTE psykopat... :p
Fast.. jag har bara tagit upp en liftare... och det va en jag kände.. Så det räknas kanske inte??? *L*
 
En kompis plockade på väg till Umeå upp en liftare mellan Piteå och Skellefteå. Han luktade skogsmulle och berättade att han var irländare på flykt undan ira och hade tillbringat ett par dar i den norrbottniska skogen. Han gav tydligen ett mycket förvirrat och oroligt intryck och hade stirrig blick. Nåväl, resan gick bra och min kompis släppte av mannen i Umeå.
 
jag liftar...och jag är tjej...

att lifta...det kanske är lite som en drog...jag liftar...och trots fem barn...så kan jag inte sluta...jag liftar fortfarande...och jag får ofta lift...men visst har det hänt att jag har råkat illa ut...dock har de jag liftat med inte råkat illa ut :) om jag vill till en plats...och inser att jag inte kommer dit (har varken bil eller körkort) på något sätt...då blir jag ilsk...och ler mitt sötaste leende...och liftar...och ser till att jag kommer dit jag vill...som när universitetet skulle till finnerödja där jag skulle hälsa på min kompis...och det visade sig att min grupp skulle åka till skövde...då liftade jag och min lilla tjej (se bilden på min presentation) till finnerödja...och visst gick det...och hem liftade vi också...med betongbil :))) till skövde mitt i natten...om jag mot all förmodan skulle ha bil och körkort skulle jag givetvis plocka upp liftare...trots att min bil kanske är proppfull med barn och djur:)))) livet är till för att levas:))) spännande:))))
kraaaaaaaaaaam till alla som vill från ninapenda
 
när liftare är vanliga så är sannolikheten att det är en konstig person ganska lite, men när det blir mindre vanligt blir det större andel suspekta.

Därför känner jag mig säkrare att lifta och ta upp liftare i Afrika än i sverige.

Var det inte en nyhet för någon dag sedan om en liftare som snode bilen och flera gånger i rad på samma väg i göteborg
 
jag fattar inte varför det är så fint att vara översocial, va fan måste man alltid sitta och låta truten gå i ett för.. kan man inte i sitt stilla sinne få vara ensam och rekapitulera? med dagens samhälle så är det kanske bara transporten till och från jobbet när man kan få vara ensam med sina tankar, nääää... då ska man sitta nära o käfta med nån på bussen o ta upp liftare???? jag e inte rädd för någon liftare, inte en chans.. men jag e inte heller rädd för att vara ensam 5minuter om dagen..
 
-PaTRiC-; sa:
kan man inte i sitt stilla sinne få vara ensam och rekapitulera?
Jodå, och sen kan man gå in till datorn och göra fyra tusen inlägg på utsidan... ;-)

Käre namne,
Klart att du eller vem som helst slipper att tjata med liftare. Du behöver ju inte ens ta upp någon. Du får sitta tyst och ensam. Du får!
 
olle11; sa:
-PaTRiC-; sa:
kan man inte i sitt stilla sinne få vara ensam och rekapitulera?
Jodå, och sen kan man gå in till datorn och göra fyra tusen inlägg på utsidan... ;-)

Muahahaha! Ka-disch!

Den satt...där den...skulle...bara testar...nya trenden...att skriva...med punkter...hela tiden... lite jobbigt...men man kanske...lär sig...eller jag vet...inte...men snart...kommer jag också att...ha fyra...tusen...inlägg
 
Spöket; sa:
Därför att jag föredrar att sitta och klura i ensamhet när jag reser långt med bilen.

Gud vad tråkigt.

nej snacka vet jag hårdrock på hög volym. Och min dåliga sångröst den har jag vant mig vid, men andras. Nä usch (och. lets face it. De flesta liftare har en dålig sångröst).

Christian