Hej Danisko m.fl!
Det danska Nordpol Fagerfjell 4 verkar verkligen lovande! Inte minst som min man ska till Köpenhamn snart och kanske kan övertalas att köpa det i Spejdergear-butiken IRL.
Har ni testat det utomhus än? Jag är jättenyfiken!!!
Blev det dyrare (med tull, moms eller annat) att få det skickat till Sverie än om ni hade köpt det i Danmark?
Nån annan som har erfarenhet av Nordpol-tält?
...
Mvh,
Anna på G
Hej Anna på G,
Tyvärr har jag inte testat tältet ute än och kan därför inte ge något omdöme.
Dessutom har jag aldrig ägt något Hilleberg- eller Helsporttält så en jämförelse blir svår.
Men, jag har inte kunnat låta bli att slå upp tältet inomhus några gånger, dels för att få vana och dels för att jag börjar bli riktigt sugen på att komma ut med det och i mina ögon ser det väldigt välsytt ut. Jag har inte kunnat se någon brist vad gäller tillverkningen av mitt tält.
Tältet är väldigt rymligt och känns stabilt. Följande är mindre bra:
Det är relativt tungt 4,5kg (varav bågar och tältpinnar väger ca 1kg)
Packvolymen är ganska stor, ca 53x23cm (möjligen något mindre)
Dessutom skulle jag gärna ha sett breda resårband för upphängning av innertältet istället för de runda. Men de funkar nog bra med.
För riktigt hårt väder eller vandringar skulle jag kanske valt ett annat dyrare tält. Men precis som för dig, så handlar det för min del om familjeturer.
Priset var det avgörande skälet och jag hoppas och tror inte att jag behöver ångra mig.
Ingen extra moms eller tull och det skickades snabbt och fraktfritt.
Om några veckor så hoppas jag kunna berätta om hur det fungerar på riktigt.
med vänlig hälsning/
daniel