kollade på lunghags travers idag o den verkar fiiin dock var det den sista i hela stan och går inte att få tag på mer. man kanske skulle ha köpt den......
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
lättersäck
- Trådstartare bushmaster84
- Start datum
Climber
Instämmer att climber 35 är en slitstark o bra säck. Funkar till det mesta o är ganska lätt o inte svindyr. Viktor 35 heter den väl nu. Viktor 50 (jag har den gamla climber 50) är skönare att bära och duger även till alpint, resor och sommarvandringar. Lastar lätt 20 kg trots den enkls konstruktionen. Lite kort i ryggen om man är över 1.80. Tyvär har Haglöfs satt dragkedjor på de större Viktorsäckarna, men 35 och 50 är fortfarande samma typ som gamla Climber.
/Ägare av Climber #80, #50 och #35.
Instämmer att climber 35 är en slitstark o bra säck. Funkar till det mesta o är ganska lätt o inte svindyr. Viktor 35 heter den väl nu. Viktor 50 (jag har den gamla climber 50) är skönare att bära och duger även till alpint, resor och sommarvandringar. Lastar lätt 20 kg trots den enkls konstruktionen. Lite kort i ryggen om man är över 1.80. Tyvär har Haglöfs satt dragkedjor på de större Viktorsäckarna, men 35 och 50 är fortfarande samma typ som gamla Climber.
/Ägare av Climber #80, #50 och #35.
Re: dragkedjor
FWIW- Min Arcteryx Borea har bla en dragkedja som går längs med hela långsidan, den har inte visat tecken på att ge med sig ännu (jag brukar annars vara rätt bra på att dra sönder dragkedjor på fullproppade ryggor)
fafner; sa:Det intressanta är just dragkedjorna, befinner man sig i en sandig miljö kommer dragkedjorna att paja hur bra de än är efter 10 år. Vill man slippa detta köper man en säck utan dragkedjor till huvudfacket.
Tyvärr så har arcteryx dragkedjor, räjäla saker, men ändå...
FWIW- Min Arcteryx Borea har bla en dragkedja som går längs med hela långsidan, den har inte visat tecken på att ge med sig ännu (jag brukar annars vara rätt bra på att dra sönder dragkedjor på fullproppade ryggor)
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg