Re: Re: Fler alternativ
Sen var ju också grejen att jag som jag skrev ville ha ett par handskar som funkar både på sommaren och vintern, med olika innervantar, precis som Nordesjö skriver. Är man ute efter handskar som funkar både sommar och vinter tror jag ovanstående kan vara bra alternativ.
[Ändrat av JonathanW 2006-06-12 kl 19:51]
Håller med om att de är löjligt dyra. Vet dock inte varför du snackar om skinn, inga av de handskar jag länkade till har något skinn. Jag vill helt undvika skinn i mina handskar, då det torkar så extremt långsamt.Vandrare; sa:JonathanW; sa:...rankade efter pris, med dyrast överst (ice gauntlets 999 på highsport.se).
Argh! 1000 spänn för ett par vantar att ha på sommarfjället! Hur många år kan man ha dom? 20? Oftast behöver man ju inte ens vantar och skinnhandskar är mindre kul när det regnar, oavsett goretex. 1000:- skulle jag inte ens lägga på ett par brallor för sommarbruk.
Ja ja, det är ju bra att det finns fina vantar. Har själv ett par svindyra goretexvantar med löst innerfoder (BD som inte finns längre). Men till sommarbruk är dom jätte-overkill!
Sen var ju också grejen att jag som jag skrev ville ha ett par handskar som funkar både på sommaren och vintern, med olika innervantar, precis som Nordesjö skriver. Är man ute efter handskar som funkar både sommar och vinter tror jag ovanstående kan vara bra alternativ.
[Ändrat av JonathanW 2006-06-12 kl 19:51]