Tack för svar 😄Jag skulle råda dig att bära så lite som möjligt och att träna dina vrister och knä. Sträckan Abisko -> Saltoluokta är bitvis väldigt stenig vilket resulterar allt för ofta i skador och smärta i fötter samt knä.
Om du är ovan, fokusera på att träna upp detta innan avfärd.
Jag skulle också råda dig att använda heltäckande kläder för att slippa kontaminera naturen med solkräm eller liknande. Det är också bättre för dig och du spar en hel del krafter när du skyddar kroppen mot sol och vind.
Här har du min packlista från min vandring. Syftet är att visa att det inte behövs speciellt mycket utrustning
för att genomföra vandringen. Använd kläder som torkar snabbt och kan torkas i tält!
En annan bra sak att tänka på är att ta med sig så lite förpackningar som möjligt för det finns inte några papperskorgar. En bra soppåse är ett måste speciellt om du använder dig av friluftsmat.
Gällande vikten är jag väl förberedd, till i år förväntar jag mig kunna minska ytterligare med ny väska och lite småfix, ifjol låg min vikt på va 4,6 (bas). Tar tacksamt emot din lista som mer trail-specifik inspo men säger också lite kaxigt att jag har koll 😉
Tusen tack för inspel än en gång, tar tacksamt med mig i min planering 👏