Om nu inte kosttillskott är bra och jag tränar 6 pass i veckan (cykel, löpning, stavgång, rullskidor), hur ska jag då få i mig 150 gram proteiner varje dag? Tillhör den gruppen som tror att man ska äta runt 1 gr protein/kroppsvikt/dag, inte mindre. Tränar man hårt är det bättre att gå upp lite i proteinintag, och som jag känner det för mig personligen ligger cirka 1.5 g/kroppsvikt/dag helt rätt. Äter jag 5-6 mål om dagen blir det cirka 30 gram proteiner per mål. Jag tror att det är "farligt" att säga att man ska äta si och så mycket. Är det inte mycket individuellt hur intag och uttag ska ligga? Att ge "goda" råd kan bli fel för vissa men rätt för andra.
Hur gör ni för att få i er rätt mängd av proteiner? Mycket pengar säger några om kosttillskott, men vad kostar kycklingfilé ett par gånger om dagen om inte mycket pengar. Lat om man tar kosttillskott säger någon, men hur kul är det att ta fram stekpannan 5-6 gånger om dagen för att fixa till sig en köttbit, eller dricker ni en liter mjölke eller så för att täcka behovet? Kan man säga att det är fel med kosttillskott? Ett surrogat skulle jag vilja säga Hur ser ert mål ut en vanlig dag för att kunna prestera bra på rundan? Berätta.
Tommy