Klimathotet en bluff?

Vad tror du om klimathotet?

  • Vet inte men vågar inte chansa.

    Röster: 28 14.7%
  • Bara skitsnack, en narturlig fas helt enkelt.

    Röster: 46 24.2%
  • Klart att det är vi som ställt till det, men med ny teknik och om alla hjälper till så fixar vi det.

    Röster: 105 55.3%
  • Spelar det någon roll det är ändå kört... vi ska alla dö! Så vem orkar bry sig...

    Röster: 11 5.8%

  • Totala väljare
    190

Synd att det inte står lite med om vad som han fick ta tillbaks. Men för mig handlar det inte om bevis eftersom ingen vet exakt vad det är som påverkar klimatet.

Tänkte att jag kan göra en till tråd där man dumpar länkar till bloggar, kvällstidningar, web nyheter och kanske till och med lite forsknings resultat som handlar om att människan är oskyldig och felfri.

Eller så kan någon som orkar länka till sidor där bloggarna handlar om hur stor påverkan vi människor ha på miljön och klimatet.

Egentligen är min fråga - vad vill uppnå med alla bloggar och länkar? Vill ni påverka oss att se eran sanning eller bara upplysa alla om att allt som händer med klimatet bara är en naturlig process. Pinsamt att de ska vara ett sånt liv om detta. Som jag ser det är det väl hur bra som helst att så många som möjligt vill ta hand om den värld vi lever i. Är det er dåliga samvete över att ni inte orkar eller har tid till detta som driver er att söka efter websidor som lindrar eran ångest.
Det är väl ingen som dömer er, det är grymt att frågan har kommit upp och att det blev en trend att spara på miljön. Tragisk att det finns de som vill starta en ny trend som fördömer den gamla.

Men det är ändå rätt skönt att se än så länge så är det en majoritet som tror att ansvaret är vårt och som också vill vara med att försöka göra en insats.
 
Synd att det inte står lite med om vad som han fick ta tillbaks. Men för mig handlar det inte om bevis eftersom ingen vet exakt vad det är som påverkar klimatet.

Tänkte att jag kan göra en till tråd där man dumpar länkar till bloggar, kvällstidningar, web nyheter och kanske till och med lite forsknings resultat som handlar om att människan är oskyldig och felfri.

Eller så kan någon som orkar länka till sidor där bloggarna handlar om hur stor påverkan vi människor ha på miljön och klimatet.

Egentligen är min fråga - vad vill uppnå med alla bloggar och länkar? Vill ni påverka oss att se eran sanning eller bara upplysa alla om att allt som händer med klimatet bara är en naturlig process. Pinsamt att de ska vara ett sånt liv om detta. Som jag ser det är det väl hur bra som helst att så många som möjligt vill ta hand om den värld vi lever i. Är det er dåliga samvete över att ni inte orkar eller har tid till detta som driver er att söka efter websidor som lindrar eran ångest.
Det är väl ingen som dömer er, det är grymt att frågan har kommit upp och att det blev en trend att spara på miljön. Tragisk att det finns de som vill starta en ny trend som fördömer den gamla.

Men det är ändå rätt skönt att se än så länge så är det en majoritet som tror att ansvaret är vårt och som också vill vara med att försöka göra en insats.

Och röstar man inte på Mp så är man emot miljön, det hörs ju på namnet.
Och de politiker som inte står för samma ideologi som jag är onda, jag vill ju gott så då måste de som inte är som jag vilja ont. Det förstod jag redan på dagis...
 
Och röstar man inte på Mp så är man emot miljön, det hörs ju på namnet.
Och de politiker som inte står för samma ideologi som jag är onda, jag vill ju gott så då måste de som inte är som jag vilja ont. Det förstod jag redan på dagis...

Frågar en gång till vad är det du vill få fram?
Och vill du använda ironi försök att vara lite mer tydlig så att den når mottagaren.
Och angående Miljöparti, så ser jag inte hur de ska kunna styra ett land. Men det är min personliga åsikt. Du verkar ju vilja veta vad jag röstar på.
 
Undrar när vi kan enas om att oenighet råder?
När det är gjort gäller det att komma på ett bra sätt att agera i frågor där oenigheten grasserar.

Det råder ingen oenighet i någon rimlig mening av ordets betydelse, dvs bland dem som är experter på området. Det finns ett antal charlataner, konspirationsteoretiker och klent begåvade som högljutt försöker få det att framstå som att det finns oenighet.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg