Bush
Jag håller absolut med om att överkonsumtionen är ett stort, och växande problem, som diskuteras alldeles för lite. Hela vårt ekonomiska system bygger på tillväxt och ingen politiker vågar ta tag i den biten.
Men, hur kommer George W Bush in i den bilden, jag har nog missat något där? Jag trodde att han var hatad av helt andra anledningar än att han motarbetade resursslöseri.
Om politikerna skulle säga sanningen om hur illa det står till på resurssidan så skulle de aldrig bli omvalda. Ingen vill göra det som behövs för att lösa problemen med överförbrukning. Ingen vill heller veta hur illa det kommer att bli. Den enda politiker jag vet som förstod situationen fullt ut var George W. Bush. Han varockså den mest hatade politikern i ett demokratiskt land på generationer när han avgick. Insikt om hur det står till på resurssidan får en politiker att göra saker som folk inte vill veta av.
Det är bättre att tala om klimat.
Jag håller absolut med om att överkonsumtionen är ett stort, och växande problem, som diskuteras alldeles för lite. Hela vårt ekonomiska system bygger på tillväxt och ingen politiker vågar ta tag i den biten.
Men, hur kommer George W Bush in i den bilden, jag har nog missat något där? Jag trodde att han var hatad av helt andra anledningar än att han motarbetade resursslöseri.