Ska erkänna att jag inte har läst alla Peacefuls inlägg i diskussionen då jag bara hängt med från det att jag registrade mig på utsidan för inte så länge sedan. Vad jag sett sedan dess från hans sida har inte visat på något annat än sansat resonerande med motiveringar till ställningstaganden samt avsaknad av hätska utfall och retoriska fulgrepp som guilt-by-association, halmgubbar osv.
Men har det senare förekommit från Peacefuls sidan innan jag hoppade in så tar jag så klart bort en guldstjärna.
Sedan gör du ungefär samma fel också i det inlägg jag kommenterar nu som jag sett dig genomgående göra i diskussionen sedan jag hoppade in: du låter inte de med avvikande uppfattningar i frågan vara sina egna, med sina egna motiveringar, utan de ska nödvändigtvis passas in i ett fack som du har bestämt att de tillhör. I detta fall betyder det att de som har invändningar mot det som framförs från IPCC, de är ekonomer och fordonsbranch (...samt herr Peaceful). Men det finns gott om andra kategorier med invändningar. Fler än du kan föreställa dig.
På samma sätt har du tidigare anfört i ditt resonemang att de med invändingar mot IPCC:s arbetssätt och teorier "egentligen" vet vad som rätt, men att de är lata, att de är uppgivna, eller att de är giriga och därför bara försöker rättfärdiga vad det vet är fel. Det måste du väl nästan förstå, någonstans där inne, att det inte fungerar så. Det jag har i mitt huvud, mina värderingar, det som jag för tillfället tror är rätt, det är inga universella sanningar som alla övriga miljarder människor "egentligen" vet är rätt men bara tillfälligt avviker från med varierande motiveringar som girighet eller lättja. Andra än du och dina meningsfränder i vad det än må gälla har ärliga övertygelser, vilket jag som sagt tror att du förstår.
Och jag tackar för rådet. Sak försöka så gott det går. Lita heller inte blint på de som säger ALLA de rätta sakerna i ALLA de rätta sammahangen, för det betyder ofta att de har sett en genväg till inflytande och makt och pengar..och att de därmed värnar först och främst sig själva.
Peace