• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Kasta medalj

prickprickprick och MammaMia...

haha.. jag har alltid skrivit med många punkter o små bokstäver, det är bara att historiskt följa mina inlägg bakåt.. det jag haft problem med är att du skriver direkt ur ditt huvud utan att filtrera till gängse normer, du har ett närgånget sätt att skriva, som jag senare sagt så har jag vant mig och jag är mer förbered när jag läser dina inlägg.

punkter, små bokstäver, stora bokstäver och diverse förkortningar har en annan betydelse på nätet mot vad dom kanske annars har. till exempel så visar multipla punkter på en viss eftertänksamhet. det är för att göra texten lite mer levande.. INTE för att du nu behöver liva upp dina texter.. :)

Om ni inte sett filmen MammaMia så gör det och se vad flickorna där tycker att 3 prickar betyder i mammas dagbok ... ;-)

/Patrik, som jobbar på ett företag vars logga ser ut som tre korvar
 


Nja,jag brukar lägga en oavslutat mening i slutet för att försöka få folk att förstå vad det kan leda till i förlägning.Som i det här 'fallet',tillåter man fusk och godtycke är ju nästa steg att använda mord som ett sätt att inte komma sist iaf.Smygdopning är ju redan ganska utbredd och hur skyddar man sig mot det,förutom att stänga in sig i en bubbla,och hur vet man att maten som levereras är ren?

Vidsynthet i 16:9 format.


peter
 
Riv utmed den perforerade linjen

som jag senare sagt så har jag vant mig och jag är mer förbered när jag läser dina inlägg.

Själv har jag faktiskt slutat läsa dem, på samma sätt som att jag skulle sluta lyssna på nån som petar mig i ögat med en toaborste under samtal.

helt enkelt ...... så läsförstörande och ...... meningslöst....... att jag ...... numera ...... väljer bort...... istället för att ........ gnälla

Ibland roar jag mig också med att fundera på vad det är meningen att jag ska skriva på den streckade linjen.

Kram :)

-------

Vad gäller den där medaljen tycker jag att han får göra precis vad han vill med den, inklusive tacka nej. Att man tävlar nationellt i OS tycker jag är rätt larvigt. Det var hans brons, inte Sveriges.
 
helt enkelt ...... så läsförstörande och ...... meningslöst....... att jag ...... numera ...... väljer bort...... istället för att ........ gnälla

Ibland roar jag mig också med att fundera på vad det är meningen att jag ska skriva på den streckade linjen.
Det kanske blir en ny svensk nationalsport, efter att limerickarna dog ut med Hasse&Tage? När tror ni den godkänns som OS-idrott?

Lustigt, jag och bror min diskuterade potentiella nya OS-idrotter igår, ity eftersom Sverige slutar ta medaljer i befintliga idrotter så är det väl dags att införa några nya att briljera i? Holmgång, sjöslag, kast-med-liten-boll (eller i stort sett vilket föremål som helst, som tax), knivslagsmål i finsk stil och så en massa idrotter i mörker (boxning, dart, simning), ölhävning, ja i stort sett alla svenska fylleidrotter med obligatorisk "dopning" (kubb, terrängboccia, irländsk julafton, krocket, rundpingis(?))

I ö så tycker jag det verkar helt kongruent att inkvisitionen Lättpackarna - som först förvägrade oss riktiga ryggsäckar, regntäta tält och whisky efter falukorven (ja, och dessförinnan falukorven, som ju är tyngre än den finmalda men fiberrika masonit-karbol-asbestblandning med garanterat inget tuggmotstånd som de förespråkar) - nu också proklamerar en förbannelse över skiljetecken i text. Givetvis är det samma drakoniska fanatiker som ligger bakom den 2000-talets inredningstrend som gjort det så svårt att skilja ett genomsnittligt hem från en tandläkarmottagning eller en obduktionssal, i krom och glas och med i stort sett inget av livets egentliga nödtorft.

Näe fan, tillbaka till krinolin, krenelering och kandelabrar i huset, till krusiduller, kråkfötter och krumelurer i texten, och till kraftsporter som holmgång i OS. Slutbrottat!

(och om vinnaren är den som lyckas simma iland efter holmgången, så slipper man problemen med kastade bronsmedaljer)
 
Sverige borde ha vunnit fler medaljer. Om vi planerar och satsar en del så borde vi kunna vinna betydligt fler medaljer 2016. Det är inte så svår att förbättra resultatet om man jobbar en del på det.

1, Muta rätt personer så att vi får OS 2016 till Sverige
2, Förändra visumreglerna till Sverige inför OS så att alla behöver ett OS-visum
3, Se till att bara "rätt" personer får visum dvs tävlande som är sämre än de svenska
4, Om någon bättre vill ha visum kan vi fördröja visumhandlingar så att han/hon missar OS
5, Muta alla dommarna
6, Klart och vi tar guld i alla grenar :) och då utan doping.

Ett annat sätt skulle vara att förbjuda vissa länder att deltaga.

I Sverige klagar man på att en brottningsmatch blev feldömd. På rysk TV är det även brottningen man klagar på men även gymnastiken där man tycker att dommarna dömmer fel. De tycker även att Kina tar för många medaljer. Samma sak gäller för simmhopp. I Kazakhstan klagar man på andra grenar...

/Stellan



Jag kan förstå att han vill protestera mot ett i hans ögon orättvist domslut, men då ska han göra det genom att inte ens komma till utdelningen, och gärna låta det åtföljas av något i stil med "en medalj vunnen oärligt är jag hellre utan." Att gå till utdelningen för att få slänga medaljen är bara barnsligt. Å andra sidan, vad gör man om man bestämmer sig först på plats, ångrar sig i stundens hetta? Ska man stå och flina då bara för att spela med i något som redan är av så tveksam "ärlighetsgrad" som hela olympiaden? (allt ifrån vilket land som får OS (vilket ju är en olympiad i korruption i sig oavsett vart spelen hamnar) till dopning till att t o m simning blivit en prylidrott... och f ö en sådan där man skulle kunna ta bort hälften av de överlappande distanserna och ändå komma hem med fler guld än i någon annan idrott)
 
Fantastiskt vad de kan bli upprörda över en medalj. Att säga att Ara inte får vara med och leka längre är väl en sak. Att kräva honom på 500 000 kronor är ett skämt och att förbjuda Sverige att anordna internationella tävlingar är så långt bortom allt förnuft att det inte ens är kul att skämta om.

Kanske dags för Sverige att lämna det där förbundet nu.