Re: Re: Re: Re: Att göra sin plikt...
RamboRambo...?
Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har från Svenska armén eller andra länders..men den kan inte vara stor efter som du skriver "Svenska soldater i strid är bara ett skämt."
Richard har helt rätt i det han skriver, Svenska soldater och mtrl har högt anseende i stora delar av världen. Vårt pansarskott används av just amerikanska armén...
Förband mot förband är vi jämnställda, kanske bättre!
Varför den amerikanska armén är vida överlägse många andra ligger helt på det tekninska planet och enorma resurser!
Soldatkvaliten-sådär!
Specialförbanden-mycket bra!
Mtrl-mycket bra
Resurser-bäst
Richard...du har nog rätt även där, till viss del!
//A
Tumbleweed; sa:RamboRambo; sa:Gör en ruta för eller emot invandring istället, det skulle ge så mycket mer pengar!
Ooops, så får man ju inte säga!
Vad gäller c-17 flygplan till Sverige så är det helt onödigt.
Bättre att hyra in vid behov.
Svenska soldater i strid är bara ett skämt.
Vi har ju inga riktiga soldater.
God bless America
Min uppfattning är att både svensk trupp och svensk materiel ofta får mycket bra omdömen av övriga militära bedömare. FM klarar sig mycket väl i internationella övningar och övriga världen fortsätter att föbluffas över att man kan ha en så hög operativ kvalitet med en värnpliktsbaserad försvarsmakt. Det enda som är klent är antalet.
Mina invändningar handlar enbart om att vi snart verkar ha förvandlat FM till en "militär resebyrå" som skickar sin personal på uppdrag i världen för att dölja det faktum att vi inte har nog med jobb åt dom på hemmaplan.
/Richard
RamboRambo...?
Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har från Svenska armén eller andra länders..men den kan inte vara stor efter som du skriver "Svenska soldater i strid är bara ett skämt."
Richard har helt rätt i det han skriver, Svenska soldater och mtrl har högt anseende i stora delar av världen. Vårt pansarskott används av just amerikanska armén...
Förband mot förband är vi jämnställda, kanske bättre!
Varför den amerikanska armén är vida överlägse många andra ligger helt på det tekninska planet och enorma resurser!
Soldatkvaliten-sådär!
Specialförbanden-mycket bra!
Mtrl-mycket bra
Resurser-bäst
Richard...du har nog rätt även där, till viss del!
//A