k 2

Den storsta gladje ar att Expressen och ExWeb hangt ut Fredrik och visat vad han gar for. Sedan far ni val sitta har och hoppas pa att Fredrik tackar er var och en for ert trofasta stod i den svara tid som varit.

Tarden far mig att tanka pa Jantelagen. Traden ar full av skogsmulle typer och dalkrypare som aldrig satt sin fot i Himalay och an mindre vet nagot om etik och klattring men trotts detta sa uttalar man sig garna och mycket och dessutom upptrader man vederhaftigt.

Fakta och detaljerade beskrivningar avfardas som trams och elaka provokationer. Fan jag staller latt upp pa en debatt om detta i Sverige om en Tribunal blir aktuell.

Senast ändrad:
Istället för att se vad som faktiskt sagts och varför folk är upprörda så postar du försvarstal
utan att ens orka läsa/lyssna på vad som sagts av Fredrik.

Jodå, jag har läst det mesta trots en form av misstag i ett av mina 27 inlägg, vilket så klart var slarvligt av mig (och som jag tror att jag ursäktade mig för). Vidhåller med bestämdhet att ExWeb gör överdrivna formuleringar, tolkningar och drar överdrivet negativt vinklade slutsatser av det som kommit fram rörande Fredrik.

Slutsatsen och det som nog irriterar mig mest är att det är absurt och fel att hänga ut Fredrik som the bad guy efter den här gigantiska katastrofen på K2. Folk som läser artiklarna på ExWeb kan ju tyvärr dra sådana slutsatser vilket jag tycker är helt sjukt och orättvist.

Sedan som jag sagt, tycker inte att den här historien är så enkel att man kan se allting i svart eller vitt, låååångt därifrån. Vi får vänta och höra vad Fredrik har att säga när han kommer tillbaka.

Jag har ju själv ställt mig frågande till några uttalanden och involvering i händelser från Fredrik samtidigt som jag kritiserat ExWeb.

Du skriver: "Ni är faktiskt dumma i huvudet och borde skämmas."

På sätt och vis skjuter du dig själv i foten genom att skriva sådana låga saker, kommentarer behövs egentligen inte.

Jag är glad för att vi inte diskuterat det här "face mot face" för det skulle med allra största sannolikhet slutat med handgripligheter oss emellan. Du går helt enkelt då och då för långt i dina förnedrande ordval.

Du skriver "Men det kommer ni inte att göra.. ni kommer istället att bli än mer irriterade och göra motsatt eftersom det som driver er är er egna storhet, eller rädsla för att stöta er med andra."

Tycker att mina inlägg här visat att jag inte är ett dugg rädd för att stöta mig mot andra. Problemet är att du i denna diskussioner har totalt motsatta åsikter mot mig. Vilket i sig inte är något konstigt alls, ofta är det ju så i diskussioner och konflikter, man har två olika åsikter.

Senast ändrad:
Buzzen och 90grader. Varför bli upprörd över att personer som är perifera blir centrala i massmedia och tilldelas roll av antingen hjälte eller bov. Inte förstått att vår civilisation gått under? :)

Lås tråden.

Slutsatsen och det som nog irriterar mig mest är att det är absurt och fel att hänga ut Fredrik som the bad guy efter den här gigantiska katastrofen på K2. Folk som läser artiklarna på ExWeb kan ju tyvärr dra sådana slutsatser vilket jag tycker är helt sjukt och orättvist.

Han ÄR the bad guy. Det är inte sjukt och inte orättvist.
Den enda som är sjuk och orättvis är Fredrik.

Det är slutsatsen! :)

I mina ogon ar han en bad guy for sina forvridningar av sanningen vid bestigningar.

Hans pundiga uttalanden i samband med olyckan ar bara sorgliga och patetiska forsoka att vara nagot han inte var. Lite som nar han var pa Mt Vision.

Tycker inte att vi skall låsa tråden.

Har följt tråden med intresse och det vore intressant att diskutera vidare även när FS har uttalat sig, för det måste han...

Tycker att det är storm i ankdamm... att de uttalanden jag läst och hört är ganska generaliserande, int jätte självglorifierande som tyckts, men att de skulle kunna varit tydligare än de var.

ExWeb är för hårda för tidigt.

Jag är fö inget stort fan av FS... men det grundar jag på saker jag vet och har sett med egna ögon... två av hans föreläsningar.... men det har jag berört i en gammal tråd.

90grader och Buzzen: NI skulle fått ut mer av er kritik om ni tonat ner er, jag vet bäst, ni andra är idioter mentalitet. Kanske har ni delvis rätt? Jag är iaf inte 100% säker på att FS gjort rätt. Men ert sätt att förmedla er ståndpunkt är ett uruselt sätt att få gehör... på samma sätt som jag kan tycka att FS är fördummande av sina åhörare, på föreläsningarna, är ni mot de som diskuterar på forumet.

VAd vet ni om oss andra och våra erfarenheter? Jag har klättrat, inte något som jag kan skryta med eller så... men jag har sett en person falla med dödlig utgång, jag har sett vad det kan göra med omgivningen, och mig själv... alla är inte rationella.

Lås inte tråden...

Thomas

Senast ändrad:
Sjalvklart har du ratt i din kritik men om du laser mina inlagg fran start sa tycker jag att jag varit ganska saklig och valdigt informativ och detaljerad. Detta visade sig docka var hel poanglost for slaskargument och amatoranalyser vager langt tyngre an sakkunskap har i traden.

Pa slutet har det visat sig att idioter som Oringen kan komma undan med att ljuga trotts att admin sager sig vara for div fian policys. Och hans logner far sta kavr.

Mina uttalanden om idioter i traden baserar jag pa div inlagg som uppenbart har forfattats av skolboksalpinister. Sorry men det racker inte att ha last en bok for att ha avsandarlegitimitet i den har traden.

Hela debatten ar helt ointressant for Fredrik ar exponerad i Expressen och i ExWeb och det kommer foralltid att paverka bilden av honom sa tyvarr kan han saga vad han vill men bilden ar satt och hans PR gubbe borde borja jobba pa en krishanteringsplan. Nu kan han bara skademinimera genom att come clean aven om det innebar att sponsorerna flyr.

Detta visade sig docka var hel poanglost for slaskargument och amatoranalyser vager langt tyngre an sakkunskap har i traden.

Mina uttalanden om idioter i traden baserar jag pa div inlagg som uppenbart har forfattats av skolboksalpinister. Sorry men det racker inte att ha last en bok for att ha avsandarlegitimitet i den har traden.

Dessa citat från ditt senaste inlägg visar ungefär vad jag menar med en respektlös inställning. Du har sakkunskap, som jag inte vet något om... och andra gör amatöranalyser och är skolboksalpinister.

Visst räcker det inte med att ha läst en bok för att kunna uttala sig tvärsäkert... men vad hos dig är det som gör att vi bör se legitimitet i dina inlägg, vad är det som gör dem mer värda?

Tråden började mycket riktigt bra... men urartade lite, av olika anledningar, och där finns det säkert flera bovar...

Men jag tycker ändå att chansen till en sansad dialog finns... ff a efter ett uttalande av huvudpersonen.

Thomas

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg