• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag en rasist?

Malindo; sa:
Sedan undrar jag varför man i Sverige ofta använder ordet "nazist" när man vill säga nationalist, rasist, höger-extremist etc. ?

Jag tror det beror på att många av dessa individer själva kallar sig nazister och använder nazismens gamla symboler.
Sen om de verkligen är nazister är en definitionsfråga.

Jag minns en rolig episod som en högstadielärare berättade: en nynazistisk grabb som inte fick ha sin nationalistiska tröja på skolfotot kallade läraren "din jävla fascist!"
Ganska kul.
 
Jag minns en rolig episod som en högstadielärare berättade: en nynazistisk grabb som inte fick ha sin nationalistiska tröja på skolfotot kallade läraren "din jävla fascist!"
Ganska kul. [/QUOTE]

Helt underbart.....Skrattar så tårarna rinner...
 
Även om du nu skulle vara det så har du väl rätt att vara det så länge det inta handlar om hets mot folkgrupp eller dylikt.
Det är ett fritt land även om vissa militanta organisationer helst skulle vilja att det är en vänsterdiktatur.

Rasism är ju dessutom liktydigt idag med att man säger något negativt om tex invandrare.

Den politiskka korrektheten är helt sjuk idag där man tex blundar för att invandrare står fär en mycket stor del av väldtäkterna än vad de skulle representera statistiskt.

Kulturkrockar har inget med rasism att göra.
 
crazy; sa:
Den politiskka korrektheten är helt sjuk idag där man tex blundar för att invandrare står fär en mycket stor del av väldtäkterna än vad de skulle representera

De insatta blundar inte. Tvärtom tittar de riktigt noga och inser att det handlar om att invandrarna i dagens sverige är de som är den lägsta klassen, med de största sociala problemen.
Ur det perspektivet är det inte ett dugg konstigt att de är överrepresenterade i brottsstatistiken. Det har underklassen alltid varit.
Frågan är bara varför de är underklass. De har högre genomsnittlig utbildning än "svenskar".

Kanske för att vi envisas att gruppera en somalisk fåraherde och en iransk kirurg inom samma grupp? "Invandrare"? Det är ju ganska sjukt.

Det handlar inte om politisk korrekthet, utan politisk relevans.
 
men..

Nu e det slutfjäskat för Roland!!

Jag satt här i mitt stilla sinne och funderade över den här tråden, plötsligt slog det mig!! Roland är ingen rasist, han är en ärke martyr.. Jajamensan, en martyr av värsta sort.. Det var inte länge sedan det var någon som anklagade vissa skribenter att vara oseriösa och tramsiga, vips så stod martyr-roland beredd att bära hundhuvudet och att aldrig mer tramsa eller befatta sig med urspårningar.. skäms!
 
Nordesjö; sa:
Kanske för att vi envisas att gruppera en somalisk fåraherde och en iransk kirurg inom samma grupp? "Invandrare"? Det är ju ganska sjukt.

Jag vet inte, men de Iranka läkarna som kör Taxi är en myt enligt mina bekanta från Iran.. Det är tydligen nästan lag på att ljuga om sin utbildning i Iran.. Alla är högskoleutbildade oavsett om dom kör buss eller brukar jord, dom jag känner har otroligt roligt åt att hela svenska samhället har gått på detta..
 
tigertamjaren; sa:
Det är säkert såna där jävla världsförbättrande militanta veganer / extremvänster-antirasistsvin som kastar sten på skyltfönster och röker hasch så det står härliga till när de släpper ut minkar som sen förstör ekosystemen! Pack är vad de är! Ut med packet!!!

(Obs: detta är också skrivet med ett visst litet mått av ironi...) ;)

/ G

OJ, jag tycker ju precis sådär, fast nästan helt utan ironi, min lista är dessutom mycket längre. Anmäl mig :)
 
Re: men..

-Patric-; sa:
Roland är ingen rasist, han är en ärkemartyr.. Jajamensan, en martyr av värsta sort..

Så sant!
Och finns det nåt som är värre än både smygrasister och ironirädda så är det forummartyrer!

(Nu skulle det vara vädligt skoj om Roland kunde svara "Men saaatan, jag ska aldrig mer skriva nåt så att ni slipper mitt martyrskap")
 
walk_alone; sa:
Jag har blivit anmäld för rasistiska inlägg på utsidan. Har fått en lång lista av Chrille på inlägg där jag uttryckt rasistiska åsikter. Det är någon organisation som heter "Human Right" bort_med_rasister@hotmail.com som anmält mig.
// RJ

Hej Roland!
Jag hyser en mycket stark antipati mot åsikts-anmälningar i allmänhet och speciellt mot sådana som sker i smyg och skugga.
Jag tycker att om man har något otalt med någon så kan och bör man diskutera och strida om det.

Vi, du och jag, har ju haft den ena eller den andra frågan där vi inte var överens, om det nu var skotertraffik eller besvär med tyska turister. I minst ett fall blev tråden låst av administratorn, precis när vi höll på lösa resp. koka ner det hela. Det var synd och dessutom skadligt för diskussionskulturen här på utsidan, tycker jag.

En kommentar till ljusskygga organisationer:
Varje organisation måste ha ett ansikte eller en adress eller en hemsida eller något liknande. Det är oseriöst att gömma sig bakom en hotmail-adress, tycker jag.
Finns det inga namn eller websidor eller telefonnummer -- så finns inte själva organisationen.
Självutnämnda hemliga moralinstanser som anmäler folk i smyg är löjliga.

Med önskan om fortsatt trevliga diskussioner!
/Georg
 
gundj; sa:
OJ, jag tycker ju precis sådär, fast nästan helt utan ironi, min lista är dessutom mycket längre. Anmäl mig :)


Äh, varför hålla på och fjanta med att anmäla varandra till höger & vänster. Riktiga män och kvinnor gör upp i duell istället:

*en militant vegan i rånarluva och en jägare i camo kommer mot varandra på toppen av Åreskutan vid High Noon. De stannar på några få stegs avstånd och blänger tyst på varandra. Veganen spänner sin hemmgjorda slangbella med okokta kikärter, jägaren laddar sitt paintball-vapen med kulor med permanent köttstämplingsfärg. De vänder ryggarna mot varandra och börjar stega upp tio steg...*

Eller varför inte en artilleriduell med GPS (eller transcievers) och ruttna ägg, döda fiskar, våta sockar och andra lämpliga projektiler. Möjligheterna är oändliga!

/M, militant ironiker