• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag en rasist?

crazy; sa:
Killen är ENSAM medlem i en förening kallad Giga society med en IQ på 227.

Det låter ganska roligt att ha högst uppmätt IQ i världen och säga att man ensam utgör en förening/society. :)

Allvarligt talat låter 227 som en ruskigt hög IQ. Har någon en pekare till information på nätet om denne man?
 
boran; sa:
crazy; sa:
Killen är ENSAM medlem i en förening kallad Giga society med en IQ på 227.

Det låter ganska roligt att ha högst uppmätt IQ i världen och säga att man ensam utgör en förening/society. :)

Allvarligt talat låter 227 som en ruskigt hög IQ. Har någon en pekare till information på nätet om denne man?

Gå in på Mensas hemsa så har dom pekare"grymt bra ord, det snor jag" till en massa sådant, jag tror det är mer en en snubbe, tror en tjej e med oxå..
 

avslutad210712

Gäst
Om det är någon

som skall anmälas för rasism så vore det väl jag som ibland far ut med halvfloskler om samerna som kanske inte alltid har saklig grund.

Fast oavsett att jag ibland spårar ur så gillar jag samerna både i det stora hela och de individer av samerna som jag personligen träffat.

Fast tyskarna som turister vete tusan om jag kan förlika mig med. Åtminstone inte så länge som de inte kan lära sig normal engelska.

"Do you know where to pay for carts of the fjäll" visade sig betyda "Vet du var jag kan köpa fjällkartan".

Fast jag förstår förvirringen hos stackaren eftersom både järnvägsstationen och ett stort stf-hus i abisko heter "Abisko turiststation". Han sprang runt järnvägsstationen där han precis klivit av för att köpa en karta.
 
http://www.gigasociety.org/gigaweb.htm

Han var tydligen inte med där. Jag vet att jag sett någon som var ensam i en förening. Hmmmmmm

När man kommer upp i de nivåerna är det svårt att mäta då testresultatet slår i taket.

>> Most people have an IQ in the 90 - 109 range. You're considered a genius if your IQ is 132 or above. Chris Langan has an IQ of 195, the highest known IQ in the US. He started talking at 6 months and by age 4 could read and comprehend books. His IQ puts him in the same class as Sir Isaac Newton and Michelangelo. He's in his mid-forties, and he works as a part-time bouncer at a bar and lives in a one-room house on $6,000 a year.

>> William James Sidis had the highest ever known IQ estimated at between 250 and 300. At eighteen months he could read The New York Times, at two he taught himself Latin, at three he learned Greek. By the time he was an adult, he could speak more than 40 languages and dialects. He spent most of his life wandering from one menial job to another.
 
Hm, det var lite genialt sagt. Säkert att du inte har kollat ditt IQ? Verkar ju lite som om du är smartast här?