Tack för svar!.
Okej, det låter gör bart. Det enda som gör mig extra nervös över att vada denna vandring är att jag kommer behöva bära hunden. (Det är en liten Bichon Havanais, vatten till knäna på mig är dubbla hans höjd.) Detta kommer göra att jag inte har möjlighet för "det tredje benet". Möjligtvis kan jag bära honom i ena armen och en stav i andra, det bör gå.
Kanske till och med gör så att jag går över själv med rygga och stav först, sen tillbaka och hämtar honom. Ingen som burit sin lilla hund över ett knähögt vad tidigare och har lite erfarenhet om det?![]()
Inte jag, men hundens husse bar hunden över diverse vad och ibland nån bro. Det är några (rätt många) år sedan så jag minns inte detaljer. Bar över ryggsäcken först tror jag han gjorde ibland, det låter hur som helst som en bra idé. Vår hund var inte mycket större en din, och dessutom försedd med "handtag" (rejält nackskinn som gick att bära henne i en kortare bit).
Apropå bära hund kan jag (om du ursäktar för lite OT) passa på att berätta att maken min vid ett tillfälle bar hunden i sin ryggsäck. Det var på väg ner från toppbestigning av Kebnekaise, då hunden började halta.
Ett lite mer användbart tips: om du inte redan gör det då och då kanske du ska testa att bära hunden några gånger innan du bär honom vid ett vad. Så att du kan testa greppet och han blir lite van med att bli buren.