Det har väl ända sedan starten varit KM:s signum att vara "innovativa". Under första generationen var tillverkningen lokal och alla produkter testades och togs fram av erfarna utemänniskor. Ofta nya lösningar, oftast bra produkter men även då enstaka felsteg, framförallt i materialval. Nyheterna var få, men vältestade.
Nu är det väl bara det "innovativa" kvar av KM:s ursprung. Designavdelningen har nog växt på bekostnad av produkttestningen? Det är ett varningstecken när det kommer nya "kollektioner" för en säsong, det antyder en förändrad syn på hållbarhet, mer slit-och-släng än varaktighet. Priserna indikerar premium fortfarande.
Nu är det väl bara det "innovativa" kvar av KM:s ursprung. Designavdelningen har nog växt på bekostnad av produkttestningen? Det är ett varningstecken när det kommer nya "kollektioner" för en säsong, det antyder en förändrad syn på hållbarhet, mer slit-och-släng än varaktighet. Priserna indikerar premium fortfarande.