Jag vill bara följa upp här och berätta att jag blivit suveränt bemött av Primus, som dessutom tog min oro på allvar, trots att jag säkert framstod som en rätt så krånglig kund med krav på det ena och det andra - vilket bottnar i att jag är SUPEROROLIG för att något sådant här ska hända under min ensamvandring som drar igång om en dryg vecka. Det FÅR bara inte hända mitt på fjället.
Som plåster på såren och som tack för hjälpen med utförlig beskrivning av händelsen, fick jag ett Eta Spider som de använt i ett kortare test. Primus har försäkrat mig om att detta har en annan konstruktion och utsätts inte för samma värme i avsaknad av piezo. Jag har använt det ute på Skåneleden och det har funkat fint hittills.
Frågan är ändå: vågar jag lita på Eta Spider? Vågar jag kräma på full låga? Vad kan gå snett med Eta Spider och hur reparerar man det? Behöver jag slänga ner Pocket Rocket som reserv?
Primus vet ännu inte vad som är felet med de här smälta Eta Lite-köken (det har ju varit ett par sådana utöver mitt, som framkommit här på Utsidan), men ska höra av sig så fort de vet något mer.