Rappt och bra skriven artikel nermander. Fotona blev ju riktigt bra. Tack också nermander, ptte och Mulvin. Som alltid skönt att komma ut i skogen och extra roligt i trevligt sällskap, även om vi blev lite som "tio små negerpojkar". Alla som på tidigt skede anmält intresse sprang väl inte Lidingöloppet eller fick familjebryderier?
Jag hade inte tidigare testat att såpa kastruller för att få bort sotet lätt efter matlagning över öppen eld, men det visade sig fungera utmärkt (även med substitutet diskmedel istället för såpa). Lite mossa och vatten och sotet var bara att tvätta bort.
Jag dröjde mig kvar ett tag som siste person, för att elda och torka upp kåtan innan den packades, och då vidtog rena folkvandringen. Först kommer två män vandrande, som var på väg till Domarudden för att bada vedeldad bastu och ta ett dopp. Sedan kom en fotograf släpande på en hiskeligt stor kamera och stort stativ, för att fotografera vackra flugsvampar. Och precis när jag packat kåtan och skulle dra kom två kvinnor vandrande med fyra små vita hundar. De blev tacksamma för den torra ved vi lämnade efter oss.
Summa summarum en trevlig lyckad träff, med enda plumpen att latmasken nog bitit ett antal människor.
malindo (Mats); vill du se Raskesven stövla omkring i en sjö med XCR-brallorna förslutna runt kängorna så kom med en bra ny idé på förslutning så ska jag testa den
Mvh Raskesven