Inbjudan: Prylträff 27-28 september

Kommer inte

, för jag ska på annan arrangerad friluftsweekend, på Markstridsskolan i Kvarn. Garanterat inte lika mysigt, men hoppas det dyker upp fler tillfällen och liknande initiativ.

Hade gott!

/K
 
Nu känner jag mig som en svikare...

...men den jag sviker mest är mig själv. Jag hade ju velat komma och laja.
Tyvärr kommer familjeanjelägenheter mellan (hur kul låter det?) så lördagen är körd.
Möjligen hinner jag komma förbi på kvällen.

Jävlaskit. Nu är man en sån där typisk Stockholmare.
 
Re: Nu känner jag mig som en svikare...

Nordesjo; sa:
...men den jag sviker mest är mig själv. Jag hade ju velat komma och laja.
Tyvärr kommer familjeanjelägenheter mellan (hur kul låter det?) så lördagen är körd.

Det var ju närapå att jag råkade ut för samma sak, hoppas nu att det funkar bra för ungarna att sova hos mina föräldrar (dottern har haft klåda senaste veckorna så hon skrikit halva nätterna, men de var till doktorn i torsdags och fick salva så vi får hoppas den funkar).
 
Så var det slut

Så var Prylträffen slut. Lite klent deltagande tycker jag. 4 pers när intresset varit stort innan är lite illa... Fick iaf lite ideer till lättviktsköket. Om det blir en repris av denna helg får vi nog fixa någon form av anmälan och en avgift av något slag så man vet att det blir nåra som kommer.
 
Re: Så var det slut

Mulvin; sa:
Så var Prylträffen slut. Lite klent deltagande tycker jag. 4 pers när intresset varit stort innan är lite illa... Fick iaf lite ideer till lättviktsköket. Om det blir en repris av denna helg får vi nog fixa någon form av anmälan och en avgift av något slag så man vet att det blir nåra som kommer.

Vädret gjorde väl sitt, men man bör nog kanske köra med föranmälan så folk ser det som en "större" grej än bara "nåt man kan åkam iväg på om vädret inte blir för dåligt".

Artikel från träffen är på väg i alla fall! Ska korrekturläsa den bara innan jag skickar den för godkännande.
 
Rappt och bra skriven artikel nermander. Fotona blev ju riktigt bra. Tack också nermander, ptte och Mulvin. Som alltid skönt att komma ut i skogen och extra roligt i trevligt sällskap, även om vi blev lite som "tio små negerpojkar". Alla som på tidigt skede anmält intresse sprang väl inte Lidingöloppet eller fick familjebryderier?

Jag hade inte tidigare testat att såpa kastruller för att få bort sotet lätt efter matlagning över öppen eld, men det visade sig fungera utmärkt (även med substitutet diskmedel istället för såpa). Lite mossa och vatten och sotet var bara att tvätta bort.

Jag dröjde mig kvar ett tag som siste person, för att elda och torka upp kåtan innan den packades, och då vidtog rena folkvandringen. Först kommer två män vandrande, som var på väg till Domarudden för att bada vedeldad bastu och ta ett dopp. Sedan kom en fotograf släpande på en hiskeligt stor kamera och stort stativ, för att fotografera vackra flugsvampar. Och precis när jag packat kåtan och skulle dra kom två kvinnor vandrande med fyra små vita hundar. De blev tacksamma för den torra ved vi lämnade efter oss.

Summa summarum en trevlig lyckad träff, med enda plumpen att latmasken nog bitit ett antal människor.

malindo (Mats); vill du se Raskesven stövla omkring i en sjö med XCR-brallorna förslutna runt kängorna så kom med en bra ny idé på förslutning så ska jag testa den:)

Mvh Raskesven
 
Raskesven; sa:
malindo (Mats); vill du se Raskesven stövla omkring i en sjö med XCR-brallorna förslutna runt kängorna så kom med en bra ny idé på förslutning så ska jag testa den:)

Mvh Raskesven

OK, lita pà mig!

MVh / Mats

PS: Trevligt att se hur den gamla försvunna traditionen att män bär hatt efter intrádandet i myndig âlder fortfarande är vid liv i vissa, selekta kretsar!
[Ändrat av malindo 2003-09-29 kl 11:29]
 
malindo; sa:
PS: Trevligt att se hur den gamla försvunna traditionen att män bär hatt efter intrádandet i myndig âlder fortfarande är vid liv i vissa, selekta kretsar!

:) Till nästa träff är min tunga (men billiga! 169 spänn) skinnhatt förhoppningsvis utbytt mot ett ultralätt hembygge. Jag tycker hatt är så väldigt praktiskt att jag byter den inte gärna mot keps eller nåt. Ska ha ett brätte i nån jättetunn "silnylon" tänkte jag och sen själva "kullen" tänkte jag försöka sy av nåt grövre (=styvare) tyg med diffusionsmembran, för att få en hatt som funkar bra i både regn och värme. Får se hur det går.
 
8-9 Maj 2004?

Förslag till nästa tillfälle, jag tänkte att i den inledande diskussionen fanns det ju två platsförslag så vi har ju "platsproblemet" löst redan.

Jag ska reka den platsen innan (jag brukar åka förbi där på väg upp till landet ändå) och den här gången ska jag se till att börja med en lista på folk som har intressanta grejer så de kan få en "personlig" inbjudan.

Det är väl ingen som redan har nåt inplanerat den helgen? Så boka den NU! :)
 
Jag har fört in 8-9 maj i almanackan!

Jag är fortfarande lite sur att jag inte kunde komma - abstinensen var så svår att jag till och med tog tunnelbanan till Bagarmossen och gick rätt ut i Nackareservatet på fredagkvällen bara för att få sova under bar himmel till lördagmorgonen i alla fall.

Då kunde jag ändå ta i tu med flyttbestyren på lördagen utan att det kliade för mycket i skogstarmen. Dessutom regnade det ju på er...
(inte för att det spelar nån roll för riktiga friluftsmänniskor)
 

Liknande trådar