Inbjudan: Prylträff 27-28 september

Re: Well lads

tigertamjaren; sa:
Nån som har rekat P-möjligheter och var man kan hänga sminkspegeln?

Jag har tänkt vara där tidigt så jag hittar bäst parkering:)

Kom fram till att om jag ska ta med mig alla grejer som jag tänkt blir det två ryggsäckar så jag får väl gå två gånger från bilen...

Men inget folk har kommenterat mitt programförslag!?

Ska jag ta med mig två stora grytor från scouterna till middagen? Och sen tar alla med sig lite korv, nån grönsak och en näve ris (med "normalt" koktid på riset)?

Jag kan plocka med en buljongtärning eller två och ett par burkar krossade tomater istället för grönsak.
 
För oss som inte kan...

Vi som inte kan komma är självklart intresserade vad ni kommer fram till på denna träff. Vad funkar, vad funkar inte o.s.v.
En utförlig rapport och en massa bilder vore kul att få se =)
 
Re: För oss som inte kan...

sajberjohan; sa:
Vi som inte kan komma är självklart intresserade vad ni kommer fram till på denna träff. Vad funkar, vad funkar inte o.s.v.
En utförlig rapport och en massa bilder vore kul att få se =)

Hmm, ok, jag släpar med mig digitalkameran och extra batterier istället för min Minox då (jag kommer ju ändå ha en massa "onödig" packning:).
 
Re: Re: Well lads

nermander; sa:
tigertamjaren; sa:
Nån som har rekat P-möjligheter och var man kan hänga sminkspegeln?

Jag har tänkt vara där tidigt så jag hittar bäst parkering:)

Kom fram till att om jag ska ta med mig alla grejer som jag tänkt blir det två ryggsäckar så jag får väl gå två gånger från bilen...

Men inget folk har kommenterat mitt programförslag!?

Ska jag ta med mig två stora grytor från scouterna till middagen? Och sen tar alla med sig lite korv, nån grönsak och en näve ris (med "normalt" koktid på riset)?

Jag kan plocka med en buljongtärning eller två och ett par burkar krossade tomater istället för grönsak.
300-400 g korv per skalle, en näve ris (koktid 10 min?) per skalle samt några vedklabbar per skalle. Kan det vara något? Min prototyp till skorstensskydd och UL-vedspis är klar. Tar med mig de grejorna samt kåtan, som har en sprillans ny ventilmössa anpassad för kamin:). Kåtan ser nu ut som en lintott, trots att vi skrubbade den med såpa och rotborste och impregnerade om den i helgen.

Raskesven
 
Re: Re: Re: Well lads

Raskesven; sa:
300-400 g korv per skalle, en näve ris (koktid 10 min?) per skalle samt några vedklabbar per skalle. Kan det vara något?

Visst ja, veden glömde jag skriva i mitt inlägg.

Men 300-400 g korv är inte det lite väl mycket? Ok, jag är liten i maten, men brukar man inte räkna med runt 150-200 g per portion?

Och så nån grönsak eller nåt till grytan som sagt var (vatten räknar jag med att de flesta har med sig, och det går väl att ta från sjön också? åtminstone om det ändå ska kokas).

Min prototyp till skorstensskydd och UL-vedspis är klar. Tar med mig de grejorna samt kåtan, som har en sprillans ny ventilmössa anpassad för kamin:).

Det låter bra, är nyfiken på hur du gjort själva "spisen".
 
Re: Re: Re: Re: Well lads

nermander; sa:
Visst ja, veden glömde jag skriva i mitt inlägg.

Men 300-400 g korv är inte det lite väl mycket? Ok, jag är liten i maten, men brukar man inte räkna med runt 150-200 g per portion?

Och så nån grönsak eller nåt till grytan som sagt var (vatten räknar jag med att de flesta har med sig, och det går väl att ta från sjön också? åtminstone om det ändå ska kokas).
Det har du rätt i, 200 g körv täcker. Vattnet i Lilla Harsjön är bra. Jag, min vandrarpolare och hans son drack vattnet rakt av från Lilla Harsjön under 3-4 dygn januari 2001 utan problem. Finns inga jordbruksmarker eller någon typ av utsläpp i området. Har även levt på vattnet ur sjön Tärnan några dar. Här kommenterar SNF vattenkvalitén i området:
http://www.utinaturen.nu/Omraden/vallentuna/tarnan.htm
 
hur är det med åldrar? vi har några yngre kompisar som vill följa med... skulle ni uppskatta att dom inte följde med lr?? svara ärligt ;) (ålder 12-14)

mvh
Patrik
 
ptte; sa:
hur är det med åldrar? vi har några yngre kompisar som vill följa med... skulle ni uppskatta att dom inte följde med lr?? svara ärligt ;) (ålder 12-14)

Jag är patrullscoutledare så på så vis är åldern inget problem, problemet är väl snarare ansvarsfrågan.

Myndiga deltagare har ju ansvar för sig själva, men kommer den minderåriga deltagare så blir ju frågan om ansvaret lite problematisk. Inte för att jag tror att det kommer att hända nåt, men OM det händer nåt så.... Myrphys lag liksom.

Lapp med målsmans tillstånd räcker ju inte riktigt heller, då ska det ju i såna fall vara en lapp som friskriver oss andra från ansvar och det känns lite väl...
 
Jag é avundsjuk...

Detta verkar skôj. Bor i Götet så det får bli nästa gång.
Bra initiativ. Denna typ av aktivitet måste det finnas enormt underlag för.
Trevlig Helg.
 
vi har varit ute själva förut och tror inte att ansvaret blir något problem. Jag lovar att ingen kommer skylla på er ;)
men de yngst följer inte med :)
 

Liknande trådar