Inbjudan: Prylträff 27-28 september

Den dan ni tar er i kragen och bestámmer er för Mallorca som prylträff-bas ska jag fixa följande programm:

- Bergsklättring
- Trekking
- Mountain Bike
- Havskajak
- Canyoning (eller vad nu kan heta)
- Racer-cykling i klunga pâ landsväg
- Jakt (exempelvis bergsget-jakt med lasso enligt gamla traditioner)
- Grottklättring
- Dykning/Snorkling
- Studiebesök pà en eller annan bergskänge-tillverkare (finns bâde tillverkare med Gore-Tex, andra med Sympatex och nâgra med ingen tex alls!)
- Sovplats i bergshytte.
- För tigertämjaren: Safari: http://www.recar-adventure.com/deu/baleares.html

Gemensam màltid: Paella i játte-paellero

"När ni vill"

malindo
 
Fina fisken

Då blir det äntligen lite tigersafari (måste ge fán i de starka örterna bara, annars blir det att drömma om grinande "jätteschimpanser" igen...)

Ska bli härligt att få öva med piskan på de välkända uppstudsiga mallorkinska tigrarna (de där hydrofobiska ömfotingarna som går i GTX-fodrade skodon som de absolut inte går in med hjälp av ljummet vatten...).

tiger2animated.gif


Beware!


Men eftersom jag definitivt vill delta i de andra sköjjigheterna också, får det bli en förlängd "konferenshelg" på Balearerna. (Undrars vad skattemyndigheterna säger om sånt? Om vi säger att vi konfererar 6 timmar om dan medan vi vandrar, cyklar, snorklar etc, är det avdragsgillt då?)

Det här måste ros i hamn Malindo och Peter!
 
Taget!

malindo; sa:
Den dan ni tar er i kragen och bestámmer er för Mallorca som prylträff-bas ska jag fixa följande programm:

- Bergsklättring
- Trekking
- Mountain Bike
- Havskajak
- Canyoning (eller vad nu kan heta)
- Racer-cykling i klunga pâ landsväg
- Jakt (exempelvis bergsget-jakt med lasso enligt gamla traditioner)
- Grottklättring
- Dykning/Snorkling
- Studiebesök pà en eller annan bergskänge-tillverkare (finns bâde tillverkare med Gore-Tex, andra med Sympatex och nâgra med ingen tex alls!)
- Sovplats i bergshytte.
- För tigertämjaren: Safari: http://www.recar-adventure.com/deu/baleares.html

Gemensam màltid: Paella i játte-paellero

"När ni vill"

malindo

Jag kommer lätt! (Vi håller dig ansvarig på att hela programmet uppfylls) Easyjet flyger nog till Palma..

PS. Var 4 1/2 år gammal sist jag var på Mallis, finns delfinariet kvar; Där de hade papegojor som gick på lina, sköt barnvagn framför sig? DS.
 
I Fredags dundrade det in en buss med 24 st. glada smâlänningar (Gnosjö) pâ fabriksbesök. Jag tror de var pà konferens de med. En av dem, som egentligen var danska, införskaffade sig ett par bra boots för sin kommande 7-mânaders trans-afrikanska Marocko->Syd-Afrika-tripp. Allt är möjligt pà Mallorca.

Dock bór man se upp: förra àret var det ett par tyskar (just det!) som ej uppmärksammade förbudet att lämna sitt fordon under safari-tur i Alicante-trakten (eller var det Mallorca?), varvid de strax blev uppätna av det lejon de klivit ut för att titta närmare pâ.

Hade därför strukit detta ur mitt programm, förutom just för T-Tämjaren, dâ.

Dáremot finns delfinerna och papegojorna (Olympiska spelen) kvar. Kan inkluderas i programmet...

foto4.jpg


Mvh / malindo
[Ändrat av malindo 2003-09-29 kl 17:54]
 
Säff zä lionz!!!!

malindo; sa:
Dock bór man se upp: förra àret var det ett par tyskar (just det!) som ej uppmärksammade förbudet att lämna sitt fordon under safari-tur i Alicante-trakten (eller var det Mallorca?), varvid de strax blev uppätna av det lejon de klivit ut för att titta närmare pâ.
[Ändrat av malindo 2003-09-29 kl 17:54]

versch036.gif


Oxå en problemlösning...

tycker:
Georg

P.S.:...eller varför inte tvärtom, t.ex. så här...(hittade inget lejon, en tiger går väl bra?)

tiger.gif
boese042.gif
boese058.gif
 
Nu i oktober är kanske lite väl snart och vädret rätt taskigt tom på Mallis.. Men slutet på mars/början av april vore väl perfa, fint väder men inte för hett för aktiviteter som trekking i bergen?
 
´
Jarl: vädret är alldeles utmärkt pà Mallis, i princip hela perioden Oktober-Maj. Det kan förekomma dagar med regn och allmänt kinkigt väder, men överlag är det perfekt för vandring etc. och som sagt: vad kan lite regn och blâst göra mot Utsidans välutrustade gear-freaks? Maj-September är det i regel för varmt.

Vad gäller aktiviteterna, sà är det inga problems: jag tar ett snack med Wolfgang eller nâgon annan äventyrs- och gear-fixare, och sedan är det bara att välja och vraka ur programmet, a la carte.

index_03.jpg


cicloturismo_05.jpg


Mvh / Mats
 

Liknande trådar