Inaktiva klubbmedlemmar

Jag tittade idag på de nyblivna klubbmedlemmarna som finns listade på första sidan. I stort sett alla dessa har 0 foruminlägg. Detta har varit ganska vanligt när jag tittat på nyblivna klubbmedlemmar även tidigare. Någon har ett par annonser vilket klart kan motivera ett klubbmedlemskap.

Jag undrar vad detta är för människor som betalar pengar och blir klubbmedlemmar i ett forum där de inte är aktiva!? Eller är det sådana personer som bara läser och tar in information och tycker utsidan är så bra för detta att de vill betala för det? Är själv klubbmedlem men tycker det är lite konstigt att vissa är det trots att de inte aktivt deltar i diskussionerna eller liknande.

Eller är det så att dessa personer som inte skriver en massa bra inlägg känner att de vill bidra till forumet ekonomiskt istället eftersom de inte vill/kan bidra med hjälp och tips i inlägg?

Eller är det dubbelreggade medlemmar som skriver i forumet under annat namn men vill ha sitt riktiga namn meddär det syns att de betalat?

Mystiska klubbmedlemmar -träd fram!

/Andreas
 

talthoff

Forumvärd
Många kan ju ha blivit medlemmar i samband med Utsidan eventet också...

Någon som har fler teorier ?

-Thomas
 
En annan anledning kan vara att det finns så mycket kunskap i detta forum så att det kan vara svårt att tillföra något.
Eller om man är ny kanske det finns en rädsla att göra bort sig.

För egen del så har jag ju bara gjort en vandring...
Och att jag i min ungdom orienterade och åkte skidor och på så vis kom i kontakt med naturen det är ju något helt annat ;-)

Anledningen till att jag är medlem är att jag efter många år äntligen har tagit mig själv i kragen och vill ut... Då behöver jag kunskap och läsa andras erfarenheter. Då är detta forum utmärkt!

Mvh
Jörgen
Ps. Jag kanske börjar och skriva lite mer nu när jag har kommit igång. Två inlägg på mer än ett halvår :) Ds.
 
Som ala skrev.

Eller är det så att dessa personer som inte skriver en massa bra inlägg känner att de vill bidra till forumet ekonomiskt istället eftersom de inte vill/kan bidra med hjälp och tips i inlägg?

Eller som run_j skrev.

Anledningen till att jag är medlem är att jag efter många år äntligen har tagit mig själv i kragen och vill ut... Då behöver jag kunskap och läsa andras erfarenheter. Då är detta forum utmärkt!

Detta är något som jag känner igen mig på iaf.

Hälsn...Thomas
 
Äh, de flesta som betalar är wannabees som ÖNSKAR att de var ute mer i naturen men som blivit kedjade vid en dator i något tråkigt kontorslandskap. Och därför vill pynta bort sitt dåliga friluftsamvete :) Tyvärr kan inte hundratals inlägg på en webbsida hjälpa upp detta faktum :)

*obs, talar i egen sak*

:D
 

avslutad210712

Gäst
Buda; sa:
Äh, de flesta som betalar är wannabees som ÖNSKAR att de var ute mer i naturen men som blivit kedjade vid en dator i något tråkigt kontorslandskap. Och därför vill pynta bort sitt dåliga friluftsamvete :) Tyvärr kan inte hundratals inlägg på en webbsida hjälpa upp detta faktum :)

*obs, talar i egen sak*

:D

Om jag ser till mig själv så:

1. Kedjad vid en dator. Visserligen eget rum istället för kontorslandskap men ändock.

2. Skrivit hundratals inlägg på utsidan.

3. Betalar INTE (ännu i alla fall)

Det innebär alltså att jag inte är en wannabie utan en riktiger friluftznizze *flinar*.
 
Så nu var det plötsligt otroligt "utewannabe" att vara klubbmedlem... Jaha....inte bra för utsidans ekonomi...det är tufft att inte betala.... :)
 

avslutad210712

Gäst
ala; sa:
Så nu var det plötsligt otroligt "utewannabe" att vara klubbmedlem... Jaha....inte bra för utsidans ekonomi...det är tufft att inte betala.... :)

Med tanke på hur mycket jag använder mig av utsidan är det snudd på skamligt att inte betala men det har bara inte blivit av men snart är det dax