Oavsett ämne eller åsikt så är det tyvärr en utbredd missuppfattning bland svenska folket att kvällspressen har något med journalistik, information eller kunskap att göra.
En blogg i tidningsform är vad det är.
Jag skulle önska att åtminstånde vi här på utsidan slutar att länka till den som någon form av informationskälla till kunskap.
 
haha.. skitroligt!!

jag tycker att det är viktigt att länka till den här typen av artiklar så man får en chans att skärskåda och diskutera det dom på våra kvällstidningar kallar journalistik..
 
jag tycker att det är viktigt att länka till den här typen av artiklar så man får en chans att skärskåda och diskutera det dom på våra kvällstidningar kallar journalistik..

Håller med, om vi inte länkar till dem så att fler kan läsa och argumentera mot artikeln hur ska vi kunna bekämpa dumheter on-line och i tryck är min tanke.
Jag skrev ett e-brev till reportern och de ansvariga på AB där jag ifrågasatte hur seriös denna artikel är och vad personen egentligen vet om användningsområdet av ballistikprogram. Jag tycker att fler bör göra det för att visa att det inte bara är mördare som använder ballistikprogram.
 
Jag menar att man (vi) inte skall länka till en artikel i ex. Aftonbladet för att stödja argument i en diskussion eller debatt. Då kan vi lika gärna hitta på våra fakta själva.
 
Senast ändrad:
Själv har jag slutat läsa kvällstidningar på webben* och tycker att det är bra med såna här diskussioner eftersom de bekräftar att jag har gjort rätt.

Men glöm inte att kvällstidningarna faktiskt hade de bästa nyhetssajterna för bara några år sen, då morgontidningarna uppdaterade sina webbplatser ungefär en gång om dagen.

* På papper läser jag dem gärna på dass om det inte finns nån schampooflaska att läsa på istället.
 
För övrigt är jag helt teknikanalfabet men kan någon tipsa mig om en ruggad iPhone eller liknande där jag kan använda den här applikationen. Jag tillhör nämligen målgruppen och vill faktiskt seriöst ha den!
 
En av Aftonbladets "reportrar" verkar veta vad han snackar om, eller inte!
Likställer alla som använder ballistikprogram med mördare.
Naturligtvis är det så! Alla som är intresserade av ballistik är mördare, alla som använder kryptering och anonym routning på nätet är pedofiler och alla som har persienner odlar cannabis i vardagsrummet.

Visste du inte det?