Ok så I-phonen kan räkna ut hur siktet ska ställas in om man mater in en hel del information. Hur vet man vindstyrkan, avståndet, temperaturen, luftfuktigheten etc etc? Antar att man måste skaffa sig 13 andra gadgets för att få exakta data.

Tror du får lägga till en 5 minuter extra på listan Cremytos :p
 
Intressant att se hur tråden har svängt från att handla om en reporter som inte vet vad han snackar om till att mer eller mindre handla om att ingen har nån nytta av ballistikprogram, särskilt inte med sig ut i skogen.
 
Intressant att se hur tråden har svängt från att handla om en reporter som inte vet vad han snackar om till att mer eller mindre handla om att ingen har nån nytta av ballistikprogram, särskilt inte med sig ut i skogen.

Ja det var väl det tråden handlade, om man ändas har nytta av iphonen när man ska ut och mörda eller finns det andra användnings områden


För om det inte finns det så har ju journalisten rätt och ni måste maila igen för att be om ursäkt.
Så tråden har inte fullkomligt spårat ut än.

:)
 
Det hade varit kul om länken fungerade så man vet vad ni diskuterar, men ni har väl fått AB att ta bort artikeln med era elaka mejl. Tror ni att artikeln finns i papperstidningen om jag skyndar till kiosken?
 
Ja det var väl det tråden handlade, om man ändas har nytta av iphonen när man ska ut och mörda eller finns det andra användnings områden


För om det inte finns det så har ju journalisten rätt och ni måste maila igen för att be om ursäkt.
Så tråden har inte fullkomligt spårat ut än.

:)

Jag som trodde tråden skulle utvecklas till en hatkampanj mot Aftonbladet eller till att det är fel att mörda djur...

Är artikeln redan borta från Aftonbladet? Jag lyckas inte komma in på den i alla fall.

/Stellan
 
Artikeln är bortplockad från nätet.
vet inte vems beslutet var men det var rätt beslut.

Vet inte om artikeln har blivit tryckt, köper inte skvallerpress. ;)
 
Intressant att se hur tråden har svängt från att handla om en reporter som inte vet vad han snackar om till att mer eller mindre handla om att ingen har nån nytta av ballistikprogram, särskilt inte med sig ut i skogen.

Det handlar väl snarare om hur journalisten är lite väl tendensiös och i princip gör galna mördare av alla som vill ha ett litet roligt ballistikprogram i sin handdator?
 
Men för att lära sig mer om kulbanor och yttre påverkan på skottet så måste väl program som detta vara utmärkt för alla skyttar.
Men i fält just när skottet skall avlossas verkar det ju dumt att ta fram ifönen och börja knappa.

Nu jagar jag inte men har ju tävlingskjutit en hel del och hade jag haft en sån pryttel hade jag säkert lekt en hel del med variablerna för att lära mig mer.

Hanterar det även pistoler?
 
Det hade varit kul om länken fungerade så man vet vad ni diskuterar, men ni har väl fått AB att ta bort artikeln med era elaka mejl. Tror ni att artikeln finns i papperstidningen om jag skyndar till kiosken?

Den var under avdelningen PRYLAR. Klickade runt på den avdelningen ett tag och började undra om det möjligen var en avdelning med praoelever, och ingen som helst ambition att nå det tryckta mediet.

Sedär, nu fick jag in lite hata-aftonbladet i det hela:)
 
Förra årets nyårslöfte var att inte besöka den aktuella skvallertidningens webbplats. Fixade till spärrarna (föräldrakontrollen) så att deras hemsida inte kunde besökas utan att först mata in lösenord som jag självklart inte hade sparat.

I år hade jag tänkt att fotografera alla deras löpsedlar under året för att räkna efter hur många nyheter de har på ett år. Projeket avbröts dock redan under förstudierna eftersom jag inte riktigt kunde definiera en nyhet.

Till exempel den där händelsen "Arbogamorden" hur många gånger kan den räknas som nyhet? Självklart morddagen och antagligen dagen som den misstänkte grips samt dagen som dom föll. Gissar att en sån psevdohändelse platsar på löpsedeln max 3 ggr.

Jag kan inte begripa hur man kan rapportera typ 50 ggr om att ett barn från England försvinner under en semester i Portogal? Borde man inte istället skriva om de barn som försvinner varje år i Sverige istället. De barnen borde man kunna hjälpa tillbaka till sina vårdnadshavare betydligt enklare än att publicera efterlysningar på ett barn som försvinner 300 mil bort.

De brukar även skriva om någon musiklek som heter Idol eller någon danstävling. Jag kallar inte det för nyheter utan det är tv-underhållning.

Personligen så ser jag sedan flera år Hänt extra samt Se&hör som seriösa tidningar i jämförelse med den nu aktuella bloggtidningen.