Re: Huvud,axlar,knä och tå...
Har också börjat använda skidhjälm. Köpte den för vintercyckling då jag kommit underfund med att vintercycling nog är 10 ggr farligare än sommar. köpte en modell som går ner över öronen utan att täcka så att man fortfarande hör en CEBE, helt underbart jämfört med cyckelhjälmen som aldrig satt som man ville och mest trassla till det. Skidhjälmen kan bara sitta på ett sätt nämligen som den ska superenkelt. Ger även superbt vindskydd.
Mikael
Bengt F; sa:Det är nog som så att knäskydd börjar man använda efter första fallet som orsakar mer än någon dags smärta, i mitt fall var detta många år sen... Kör en del rullskridskor också, men då utan knäskydd - kanske beroende på att jag (ännu) inte gjort någon vurpa med knäna före.
Köpte lätt och fin skidhjälm (Giro Nine) inför årets Åreresa, sitter som än smäck även på isen, så det kommer jag fortsätta med.
//Bengt
Har också börjat använda skidhjälm. Köpte den för vintercyckling då jag kommit underfund med att vintercycling nog är 10 ggr farligare än sommar. köpte en modell som går ner över öronen utan att täcka så att man fortfarande hör en CEBE, helt underbart jämfört med cyckelhjälmen som aldrig satt som man ville och mest trassla till det. Skidhjälmen kan bara sitta på ett sätt nämligen som den ska superenkelt. Ger även superbt vindskydd.
Mikael