Sommarfjäll, allt tungt nära ryggen och högt upp. Tältet högst upp, lätt åtkomligt, bra sittplats vid blött underlag, snabbt att sätta upp under pausen regniga dagar (då endast yttertältet). Köket skall vara lättillgängligt under dagen liksom flytande näver = T-röd.
Vinterfjäll på skidor, allt tungt nära ryggen - och lågt placerat.
Regnställ lätt åtkomligt liksom torra sockar och annat jag behöver under dagen (ytterfickor). Kikare i en bröstficka så jag snabbt kan få upp den. (alternativt i en liten hemgjord ficka på ena axelremmen framtill).
Sovutrustningen = allt jag behöver för natten, packad i en vattentät packpåse, bara att lossa och lägga in i tältet när det är uppsatt = klart för natten.
Thomas
Vinterfjäll på skidor, allt tungt nära ryggen - och lågt placerat.
Regnställ lätt åtkomligt liksom torra sockar och annat jag behöver under dagen (ytterfickor). Kikare i en bröstficka så jag snabbt kan få upp den. (alternativt i en liten hemgjord ficka på ena axelremmen framtill).
Sovutrustningen = allt jag behöver för natten, packad i en vattentät packpåse, bara att lossa och lägga in i tältet när det är uppsatt = klart för natten.
Thomas