• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

hur mycket alkohol dricker du?

har man gått in till 100% för det första alternativet och då tycker att ens liv peakar, förstår jag också att man måste sitta på ett internetforum och försöka inbilla sig själv och omgivningen att man har det bra.

Om det är nåt som är jönsigt och överspänt så är det väl att racka ner på andra människors syn på vad som är bra i deras liv....
 
endera sitter man kontrollerat hemma i sin bostadsrätt, med sitt nya kök, sina vinflaskor, sin fru (som lossas vara intresserad), repetrerar uppsnappat klyschor och tycker det är livskvalité.

eller så står man nerskjunken till knäna i lera på roskillde, gapar och skriker från baksätet i en cab på power big meet eller går på logdans ute på den finländska landsbyggden eller nå´t och njuter på riktigt!

olika sätt att leva, har man gått in till 100% för det första alternativet och då tycker att ens liv peakar, förstår jag också att man måste sitta på ett internetforum och försöka inbilla sig själv och omgivningen att man har det bra.

Grattis till dig om du tycker att du lever ett lyckligare och fullare (hmm...) liv än oss andra...

HåkanF
 
Grattis till dig om du tycker att du lever ett lyckligare och fullare (hmm...) liv än oss andra...

HåkanF


Ska jag ta detta som svar på frågan jag ställde till dig här omdagen, angående hurvida lärare själva är mobbare, som fortfarande är obesvarad?

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59109&page=3


Det är ju ett kännt fenomen och mönster, i mobbing sammanhang, att avvakta och sedan, som här, sluta upp när någon annan kastat första stenen.
 
OK. Inga smilies i texten nu.
Eftersom du ganska kaxigt påstått dig säga sanningen och inget annat, så tog jag för givet att du tålde lite mothugg utan att känna dig trampad på tårna. Och visst var mitt tidigare inlägg en "spydighet" i viss mening.
Känner du dig mobbad av det inlägget så ber jag om ursäkt. Det är ALLTID mottagaren - den drabbade - som har rätt.

När det gäller den andra tråden du hänvisar till så ska jag svara där - om en stund.

HåkanF
 
OK. Inga smilies i texten nu.
Eftersom du ganska kaxigt påstått dig säga sanningen och inget annat, så tog jag för givet att du tålde lite mothugg utan att känna dig trampad på tårna. Och visst var mitt tidigare inlägg en "spydighet" i viss mening.
Känner du dig mobbad av det inlägget så ber jag om ursäkt. Det är ALLTID mottagaren - den drabbade - som har rätt.

När det gäller den andra tråden du hänvisar till så ska jag svara där - om en stund.

HåkanF

Nej, nej, jag kännde mig absolut inte trampad på tårna. Jag fånade mig bara lite. Jag uppfattade det som att herr almgren var den som började recensera andras dryckesvanor. Och tillät mig därför komma med mina omdömmen.

Att spara ihop till ordentliga fyllor är ju mera alarmerande än att dricka lite men ofta anser jag. Dricker själv ganska ofta men då för att det är gott, .


Men heder åt dig för ditt sista inlägg, det var en oerhört fin gest. Speciellt när den framfördes till någon som högst tvivelaktigt förtjänar den.
 
Dricker säkert för ofta! Men tycker det är gott å har ännu inte märkt något negativt.
Oftast lite rött! På vintern gärna oxå whisky på sommarn slinker det ner nån öl ihop med paddling sol å värme!
Har dock 2 små regler!
1: Dricker inte mer än att jag kan löpträna tidigt på morgonen som vanligt!
2: Dricker aldrig 2dar i rad!

Men gärna varannan dag ;)

/Janne
 
Däremot står jag vid att dom flesta i den här tråden verkar vara riktiga tråkmånsar när det kommer till partajandet.

Man får nästan en känsla av att det är ett litet reservat med bara sådana där som man inte vill hamna brevid på längre middagar.

























;)
 
Jag tror det handlar mycket om ålder jag vet bara bara själv hur jäkla kul jag tyckte det var att festa förr och det var mer kvantitet än kvalitet på den tiden. Men sen passerade man 30 och bakfyllan försvann inte på söndagen och man var inte 100 på flera dagar. Numera är man väl lite småfin i kanten och dricker rödvin till maten och tar hellre än god ale än en stor stark och sen så dricker man knappt whisky som är under 10 år längre.

Jag kan njuta ev en lite virre mitt i veckan och tar gärna ett glas rött till god mt oavsett veckodag men såna där riktiga sjöfyllor blir det inte många av per år. Men det är klart är man yngre så är sjöfyllor riktigt roliga och då kanske man står där med en flaska byxvarm flaska seglarbrännvin och en cola i andra och skrölar och tycker livet är underbart =)
 
Alla beskriver VAD, HUR de dricker och NÄR.

Ingen skriver om det de fått höra av andra hur de ÄR när de är påverkade...

Man viftar gärna bort frugans, kompisens etc, negativa-dagenefterberättelser för att "det där stämmer inte", det säger dom bara för att dom själva tror att dom är så jävla trevliga på fyllan" och aldrig säger eller gör något fel när dom själva är onyktra"...

Men med handen på "Gröngölingsboken", visst säger o gör man sånt man inte gör annars ?

Alla när de vaknar går nog igenom gårdagen med fasa och är lite spända på vad andra ska säga om gårdagen...

En del vaknar och ångrar ingenting, vad folk än säger dagen efter, det måste vara skönt.

Om vuxna gaggar med varandra tycker jag inte är så livsfarligt, men det är träligt med vinglande alkoholstinkande fånigt leende föräldrar som överöser barnen med pengar, löften o godis för att de ska hålla sig undan...
 
Somliga borde kolla vilka foruminlägg de skrivit under den gångna natten.
Där avslöjas väl vilka som borde styra upp sin konsumtion lite.
 
olika sätt att leva, har man gått in till 100% för det första alternativet och då tycker att ens liv peakar, förstår jag också att man måste sitta på ett internetforum och försöka inbilla sig själv och omgivningen att man har det bra.

Ja du har ju uppenbart valt internetforumalternativet, så mycket som du skriver här.

men du Flanell, läs mitt inlägg en gång till. Jag skriver "anser jag", du skriver "sanningar", en ganska stor skillnad i sätt att skriva tycker jag, håller du inte med om det?

En som gång på gång säger att det den skriver är sanningen är det ganska tröttsamt med. För at inte tala om att det gör en debatt allt som oftast helt meningslös.