Men en halvläkt hälseneinflammation vill man ha så lite som möjligt på ryggen :-/ Men en liten termos med vatten skall nog kunna slinka med.Lättpackning är inget självändamål. Ett av syftena är att göra viktmässig plats (kan man säga så?) för annat, fotoutrustning, hundmat eller en termos.
Ja jag har lärt mig något, det var bla därför jag gick HKL, är så gott som grön på vandring även om jag i flera år roat mig med att gå 2-3 milspromenader i mitt närområde med hemmet som start/slut.Jag hoppas du lärt dig något. Kolla om inte köket kan ligga i en sidoficka på säcken, kanske ihop med en påse soppa eller dyl så behöver du inte ens öppna ryggan för att luncha.
Tyvärr valde jag ju en ryggsäck som saknar sidofickor, en Climber 50. Den enda ryggsäck jag hittade som satt skönt på min rygg och i det fallet fick komforten vara det viktigaste. Men jag kan spänna fast termosen i remmarna på sidan så det får nog bli lösningen. Sätter jag vattenflaskan på andra sidan så blir det lite jämvikt oxå. Får jaga vidare efter en ryggsäck som sitter bra och har sidofickor till nästa år.