I våras köpte jag ett par Lundhags. Sköna att gå i men såphala sulor och efter första fjällturen hade det lossnat mindre bitar på två ställen på den ena sulan Jämförde med mina Meindel som var mer naturligt slitna dvs nötta på samma sätt som alla mina skor. Båda paren har Vibramsula men med olika hårdhets grad.
Är det inte rättvisare att skriva att det är några väldigt väldigt små utskärningar i sulans mönster längst bak på den absolut sista delen av sulan, vid hälen, som lossat!?
Som du nästan hade kunnat pilla loss med fingrarna i affären. Att dom lossar, vilket jag med 99,9% sannolikhet tror det är du pratar om, har ju inget som helst med kvalitén på vibramsulan eller lundhagskängan att göra.
Sen kan du ju inte jämföra lundhags sulans grova mönster och hur det nöts med hur alla dina andra skor slits.
En normal sko har ju en sula med stor kontaktyta mot hårda underlag medans lundhagssulan kanske bara har 30% av den totala ytan i direkt kontakt mot underlaget. Den är ju gjord för att gå med i skogen och då blir ju slitagebilden en helt annan.