Hur får ni i allt ?

Äsch!

Närå, helt seriöst. Jag har tältet, tarpen samt gas + kök och nån matpåse. Jenni bar mesta maten. Frulle av mixade havregyn + torkad frukt. Lunch och middag Real Meal. Kaffe, nån enstaka tepåse samt två paket Ballerina, lite godis... om jag inte minns fel. Varsin sovsäck, ett ombyte sockar + underställ. Ehh ja det var väl allt tror jag...

Äsch!

Närå, helt seriöst. Jag har tältet, tarpen samt gas + kök och nån matpåse. Jenni bar mesta maten. Frulle av mixade havregyn + torkad frukt. Lunch och middag Real Meal. Kaffe, nån enstaka tepåse samt två paket Ballerina, lite godis... om jag inte minns fel. Varsin sovsäck, ett ombyte sockar + underställ. Ehh ja det var väl allt tror jag...

Ja ger mig, men blir det inte ett j...a pressande ?

Då är vi två som inte simmar (flyter ?) med strömmen som döda sillar gör, vi simmar mot !

Om det verkligen var så att friska sillar simmar mot strömmen borde det ju finnas mer sill i bergen än i havet. ;)

Det är inte ett dugg konstigt, fritänkande eller motströms att man packar utanpå säcken när man har en säck som är gjord för att packas på utsidan.

Problemet uppstår när man skaffar sig en liten säck med intern ram och sen tvingas hänga allt på utsidan:

Se förstoring

De här grabbarna (?) hade, med sina begränsade packningsfärdigheter, mått bättre av större ryggsäckar som de hade kunnat trycka ner allt i.

Kvarnträsk;383193 sa:
En bild från en av sommarens vandringar...

Av nån anledning blir jag glad av att du har Lundhagskängor på dig. Man måste ju inte ifrågasätta allt det gamla vanliga bara för att det ska vara det lättaste. :)

Senast ändrad:
Av nån anledning blir jag glad av att du har Lundhagskängor på dig. Man måste ju inte ifrågasätta allt det gamla vanliga bara för att det ska vara det lättaste. :)

Men de är ju oxå lättpackning:) - har gått från meindl Taiga 2200 gram via Sarek Millenium via Lundhags Alaska för att fastna för dessa Scandinavian 1560 gram.
Har köpt 2 par billiga beggade varav de på bilden är de oskönare (trycker på en blodåder uppe på hö fot). De skönare skall få en omsulning i höst.

2200 gram är absurt mycket, även om skorna vore stegjärnsfasta. Mina Meindl,
inhandlade på Giacometti Sport i Maloja i augusti, väger 1100 gram paret. Återstår
att se hur bra de håller i speciellt brant och instabil terräng.

2200 gram är absurt mycket, även om skorna vore stegjärnsfasta. Mina Meindl,
inhandlade på Giacometti Sport i Maloja i augusti, väger 1100 gram paret. Återstår
att se hur bra de håller i speciellt brant och instabil terräng.

Jag håller med även om jag själv har Meindl som väger ca 2000 g paret. Lättare skor vore trevligt, men inte typ Techamfibian tror jag.

Vilka Meindl är det du har?

Men hallå, vad är det för käk du ska ha med dej egentligen? Vad är det för fel (mer än smaken då?) på hederlig torrmat; makaroner, havregryn etc? Tar 0 plats o väger inte särskilt mkt. Sen håller jag med om att tex liggunderlag är liite svårt att knöla ner inne i ryggsäcken men f ö.. Jag har aldrig mer än en 50L säck, har ofta varit ute mer än 1 v i sträck och aldrig haft svårt att få plats med grejorna. Och ja, jag byter tom kläder ibland...

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg