Mitt senaste ryggsäcksköp var en toklätt ramsäck. Märkeslös, lätt "nylon"-säck, vikt runt kilot. Priset 50 kr på loppis. Fjällrävensäcken väger nog 600-700 gram mer. Nu ska det bara pulas dit ett höftbälte också. Motsvarande säck med intern ram och andra moderniteter hade nog kostat drygt 1000lappen - för samma vikt! Har rent av lite svårt att förstå att de går att sälja. Anna
En modern säck för 1000 kr går att få tag på i princip när som helst via internet och i flera varianter.
Den toksköna loppissäcken i rätt storlek för 50 kr finns på var femtionde loppmarknad och garanterat inte när man behöver den.
Men det är ju kul för dig att du faktiskt hittade en bra Själv har jag kikat på loppmarknader men mest funnit skräp. Gamla obekväma säckar som väger för mycket för att vara ett fynd.
Jag förstår heller inte vad jag ska med en ramsäck till. De kanske har fördelar vid tunga laster eller så, men för mina ändamål har jag ju redan en lätt och väldigt bekväm, modern säck med intern ram. Ingen ramsäck jag testat har känts lika bra, och små ramsäckar känns oftast bara klumpiga.